את האתר החדש הקימו המועצה הלאומית לכלכלה ואגף כלכלה ותשתיות במטרה הכלכלי-חברתי במשרד ראש הממשלה, בסיוע מערך הדיגיטל הלאומי. הפלטפורמה הממשלתית נועדה לפרסם במקום אחד את לוחות הזמנים והנתונים המרכזיים של מיזמי התשתיות בשנים האחרונות נוצרה לעיתים חוסר ודאות אודות התקדמות פרויקטים גדולים, על רקע עיכובים משמעותיים בלוחות הזמנים.
חוסר הוודאות היא גם ציבורית וגם בקרב מקבלי החלטות בכירים בממשלה. האתר החדש נועד לבצע מעקב שוטף ולעדכן מידי רבעון את מצב הפרויקטים. עם זאת, במקרים של עיכובים לא ינקטו הליכי בירור מול האחראים על הפרויקטים ועדיין לא ברור כיצד המדינה תגיב במקרים של אי עדכון במועד. אבל לפחות הוא אמור לאפשר מעקב אחר התקדמות הפרויקטים.
עוד הוא הזכיר, כי עד להקמת "תשתיות לישראל" לא היה לציבור אתר אחד, נוח, מהימן ומעודכן בתדירות גבוהה, שהציג בתצורה ברורה את לוחות הזמנים המלאים של המיזמים הללו, תוך ירידה לפרטים שטרם נראתה בישראל.
הנתונים נאספים אחת לרבעון מהגופים המבצעים, עוברים בקרת איכות ומוזנים למערכת. התוצאה אמורה להיות פלטפורמת נתונים ממשלתית פתוחה, נוחה לניווט, שמתאימה גם לציבור הרחב וגם לבעלי עניין שעם רמות שונות של הבנה טכנית. גולת הכותרת של האתר תהיה מעקב אחר שינויים בלוחות הזמנים, כאשר יובהר ההפרש בין התאריך המתוכנן המקורי לבין המועד העדכני לכל שלב, מקטע ותת מקטע.
המידע אמור לאפשר לבעלי עניין שונים - גורמי מקצוע, עיתונאים, בעלי עסקים, מקבלי החלטות במישור המקומי והלאומי וכמובן לציבור הרחב, להתעדכן, לדרוש הסברים מהגופים המבצעים בנוגע ללוחות הזמנים ולכלכל את צעדיהם בהתאם. המערכת החדשה מאפשרת להפיק דו"ח שינויים המציג רק את העדכונים ביחד לדיווח הרבעוני הקודם. "זהו כלי בקרה יעיל במיוחד למעקב לאורך זמן אחרי המגה פרויקטים", ציינו עוד יוזמי המיזם.
כך למשל, האתר מאפשר לבדוק בקלות היכן "נתקע" המטרו, באילו שלבים חלה סטייה בלוחות הזמנים של המסילה לאילת או של המסילה הרביעית באיילון ולספק נתונים רשמיים, מובנים ויזואלית, שיהיו נגישים.