דודתו של ליאב כבביה ז"ל נפרדת בכאב: "המשמעות של השם שלו היא לב - כזה הוא היה"

סוף שבוע קשה גבה את חייהם של חמישה לוחמים, בהם סמ"ר ליאב כבביה ז"ל, שנהרג באסון טנק המג"ד בדרום לבנון. דודתו אילנית סיפרה ב-103fm על האחיין האהוב ועל בקשתו המצמררת לסטיקר זיכרון

לוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
עקבו אחרינו
סמ"ר ליאב כבביה ז"ל שנפל בלבנון
סמ"ר ליאב כבביה ז"ל שנפל בלבנון | צילום: באדיבות המשפחה
2
גלריה

היא סיפרה בקול חנוק על ליאב, האחיין האהוב שלה: "אנחנו שבורים וכואבים. ליאב שלנו היה בחור מדהים, מלח הארץ, מצחיק ושנון שכל כולו לב. הוא נקרא על שם אבא שלי, שלא זכה להכיר אותו. המשמעות של השם שלו הייתה לב, כזה הוא היה - טוב לב, מלא בנתינה. תמיד בשקט עזר לכולם, סחף את כולם אחריו, הצחיק".

"אבידה גדולה לחברה שלנו"

אילנית תיארה את המשפחה, שהייתה מלוכדת במיוחד, מה שהפך את השבר לגדול אף יותר: "אנחנו משפחה מאוד קרובה, אנחנו ארבעה אחים והילדים של כולנו בני אותו גיל פחות או יותר. בחופשות, בקיץ, תמיד היינו מבלים יחד. בני הדודים מאוד קרובים ואוהבים. זו אבידה גדולה לא רק לנו - למשפחה ולחברים - זו אבידה גדולה לחברה שלנו. אלה אנשים שרואים אותם ומבינים שיש על מי לסמוך פה, שיודעים שאפשר להיות בטוחים, שמישהו לוקח על עצמו את ההגנה עלינו".

ליאב נלחם בשנה האחרונה כמעט בכל גזרה אפשרית, אך מעולם לא נתן לקרוביו לחוש בקושי שעבר. "הוא לא שיתף בקשיים שלו ולא שיתף בקושי של הלחימה היומיומית", הודתה בצער. "הוא היה בעזה, ביו"ש, בלבנון, בסוריה. הוא לא צייץ ולא אמר שום דבר. לא 'קשה לי', לא 'אני לא רוצה לעשות את זה'. הוא היה גאה במה שהוא עושה".

סמ''ר ליאב כבביה ז''ל
סמ''ר ליאב כבביה ז''ל | צילום: באדיבות המשפחה

באופן טרגי, התברר למשפחה כי ליאב דיבר עם חבריו על תרחיש שבו לא ישוב מהקרב, ואף תכנן כיצד ירצה שיזכרו אותו: "הבנו שהוא אמר לאחד החברים שאם יעשו עליו סטיקר - הוא מבקש שיהיה כתוב 'רוק'נרול נבר דיי' (Rock 'n' Roll Never Die)".

תגיות:
צה"ל
/
משפחות שכולות
/
רדיו 103 FM
/
דרום לבנון
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף