היא סיפרה בקול חנוק על ליאב, האחיין האהוב שלה: "אנחנו שבורים וכואבים. ליאב שלנו היה בחור מדהים, מלח הארץ, מצחיק ושנון שכל כולו לב. הוא נקרא על שם אבא שלי, שלא זכה להכיר אותו. המשמעות של השם שלו הייתה לב, כזה הוא היה - טוב לב, מלא בנתינה. תמיד בשקט עזר לכולם, סחף את כולם אחריו, הצחיק".
"אבידה גדולה לחברה שלנו"
אילנית תיארה את המשפחה, שהייתה מלוכדת במיוחד, מה שהפך את השבר לגדול אף יותר: "אנחנו משפחה מאוד קרובה, אנחנו ארבעה אחים והילדים של כולנו בני אותו גיל פחות או יותר. בחופשות, בקיץ, תמיד היינו מבלים יחד. בני הדודים מאוד קרובים ואוהבים. זו אבידה גדולה לא רק לנו - למשפחה ולחברים - זו אבידה גדולה לחברה שלנו. אלה אנשים שרואים אותם ומבינים שיש על מי לסמוך פה, שיודעים שאפשר להיות בטוחים, שמישהו לוקח על עצמו את ההגנה עלינו".
ליאב נלחם בשנה האחרונה כמעט בכל גזרה אפשרית, אך מעולם לא נתן לקרוביו לחוש בקושי שעבר. "הוא לא שיתף בקשיים שלו ולא שיתף בקושי של הלחימה היומיומית", הודתה בצער. "הוא היה בעזה, ביו"ש, בלבנון, בסוריה. הוא לא צייץ ולא אמר שום דבר. לא 'קשה לי', לא 'אני לא רוצה לעשות את זה'. הוא היה גאה במה שהוא עושה".
באופן טרגי, התברר למשפחה כי ליאב דיבר עם חבריו על תרחיש שבו לא ישוב מהקרב, ואף תכנן כיצד ירצה שיזכרו אותו: "הבנו שהוא אמר לאחד החברים שאם יעשו עליו סטיקר - הוא מבקש שיהיה כתוב 'רוק'נרול נבר דיי' (Rock 'n' Roll Never Die)".