עוד טען: "עכשיו יש אירוע חדש. היועמ"שית תתנגד למינוי של יהודה אליהו לראשות מנהל מקרקעי ישראל. יהודה אליהו, הממשלה רוצה אותו, הוא הקים הרבה יישובים ביו"ש, הוא דוס, הוא בולדוזר. הוא יכול לעשות ייעוד של הגליל והנגב הוא האדם הנכון לשנות מהיסוד. אנחנו מפסידים את הגליל. אנחנו מפסידים את הנגב.
"זה דבר מטורף, אנחנו יושבים פה בבוקר כולם יושבים פה בסבבה שלהם, אז הנה אני מזהיר, שלא תגידו שלא הזהרתי כמו בן אומר. אני משמיע לו את כל מה שאמרתי על מה שיקרה לפני ה-7 באוקטובר 'שישחטו אותנו, שיאנסו אותנו, שיערפו פה ראשים'. תזכרו מה אני אומר. אם אנחנו לא נתעשת, זה מה שיקרה לנו. בא יהודה אליהו ומתחילים להמציא כל מיני חרטוטים. אלה האנשים שהם נלחמים בהם, יהודה אליהו הולך להציל אותנו. אני עושה את זה דרמטי אבל זו האמת, זה סמל. נוף הגליל היא חצי ערבית, הם נכנסים לערים, כאילו אסור לדבר על זה, זה פוליטקלי קורקט אבל זו האמת. אנחנו מאבדים את ארץ ישראל".
עוד תקף את ינון: "אתה בן אדם שהוא שקר מהלך. אני אשמח אם למרות מצבך, למרות זה שאתה כל בוקר צריך להגן על תועבה חדשה, ממש מרשרש הצלופן של האריזה, אני אשמח אם תתאזר בסבלנות".
לאחר מכן בן כספית התייחס לדבריו של מגל על הנטישה של הנגב והגליל: "להבדיל ממך לי אין פוביה מהערבים, אני כן חושב שצריך לייהד את הגליל, להגביר את הנוכחות של היהודים בגליל ובנגב אבל זה לא עובד דרך מגרשים. הבעיה שלנו בגליל היא לא מחסור במגרשים, הבעיה שלנו היא מחסור באנשים.
בהמשך הדיון הדרדר לויכוח על זכות הדיבור ומגל תקף אישית את בן: "אתה טעית בהערכות שלך, אין משהו שהערכת שלא יצא הפוך. אין משהו, היית ילד רע...לא, לא...".
בן רצה לקחת לינון את זכות הדיבור בכוח בעקבות מאורעות השעה הקודמת: "ינון תרשום לפניך. אתה עשית מעשה רע בשעה הקודמת ועכשיו אני מחזיר לך. אני צריך להגיד את המילה האחרונה כמו שהוא אמר. הכנסתם לי פרסומות על הראש ועכשיו זה יקרה, אתם לא תבינו בטוב אז תבינו ברע...". ינון הזהיר: "בן אתה מבין כשאתה מתנהג ברע אז גם אני צריך להתנהג ברע. מחר יש עוד יום...".