ממשרד הגנת הסביבה נמסר: "לאחר הגשת תכניות הבטיחות, ייבחן המשך היתר שינוע והובלת הרעלים שמצוי בידי החברה". ניטור חומרים שביצעו צוותי הרשות הארצית לכיבוי אש לאחר האירוע, והועברו אל המשרד להגנת הסביבה, הצביעו על ריכוזים גבוהים של ברום באוויר, ומדובר חומר כימי מסוכן ביותר לבריאות הציבור. במשרד מדגישים כי ברום עלול לגרום לא רק לסיכון או פגיעה בחיי אדם אלא מהווה גם נזק סביבתי משמעותי לקרקע, לזיהום מים ופגיעה בחי והצומח. "עובדות אלו מעלות חשש סביר כי אירוע הזיהום מהווה עברה על חוק אוויר נקי וחוק החומרים המסוכנים" אומרים במשרד.
לאחר ההודעה על פתיחה בחקירה פלילית נגדה, כחלק מסמכותו ואחריותו של המשרד, הודיעה הנהלת רכבת ישראל כי תשתף פעולה באופן מלא עם כל גורם המבקש למצות את החקירה בנושא זה והוסיפה: "יודגש כי הנושא נבדק במקביל על ידי משרד התחבורה וכן צוות בדיקה מיוחד ברכבת אותו מינה מנכ"ל החברה".
בתוך כך היום הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור תביעה ייצוגית בשם תושבי דימונה נגד רכבת ישראל על ידי אביגיל ביטון באמצעות מנהלת המחלקה המשפטית של עמותת "אזרחים למען הסביבה", עו"ד ג'מילה הרדל ואכים, ועו"ד אמיר ישראלי. הרדל ואכים מסבירה: "בתביעה אנחנו מבקשים מבית המשפט לחייב את הרכבת לנקוט בפעולות הנדרשות על מנת למנוע תאונות כאלה בעתיד, וכן לפצות את התושבים עבור הנזק שנגרם להם. אנחנו רואים שתביעות מהסוג הזה מהוות לחץ כבד על הגופים השונים לשינוי ההתנהלות שלהם ומממשות את העקרון לפיו מי שמזהם צריך לשלם". התובעת טוענת כי נגרם לה ולתושבי האיור נזק שמתבטא ברגשות פחד וחרדה והרגשה כי אין מי שיודה שאירוע דומה או חמור יותר לא יישנה.