תחקיר ההתרסקות של תא"ל מוניר עמאר ז"ל: תוצאה של טעות אנוש

ממצאי בדיקת משרד התחבורה מראים כי הקצין המוערך איבד שליטה לזמן קצר. בשנים האחרונות טס שעות מועטות בלבד והיה חסר ניסיון. עמאר היה אמור לטוס לכנרת, אך החליט לפנות בעודו באוויר להרי הגליל התחתון

משה כהן צילום: מעריב אונליין
תא"ל מוניר עאמר
תא"ל מוניר עאמר | צילום: יואב איתיאל
2
גלריה

עוד עולה מהתחקיר, כי לטייס לא היה ניסיון רב בהטסה. במהלך 17 השנים בהן החזיק ברישיון טיס, צבר תא"ל עמאר כ-200 שעות טיסה בלבד. בשנים האחרונות, בשל תפקידיו המורכבים בצה"ל, הוא טס מעט באופן יחסי.

תא"ל מוניר עמאר. צילום: דוברות המתפ"ש
תא"ל מוניר עמאר. צילום: דוברות המתפ"ש | תא"ל מוניר עמאר. צילום: דוברות המתפ"ש

תא"ל עמאר היה בן 47 במותו והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, שני בנים ובת, הבכור מוראד, חייל בצה"ל בן 19, מירה בת 16 וסברי בן 14. הוא הספיק לכהן כראש המנהל האזרחי במשך פחות מחודשיים בלבד, מאז מינויו שהתרחש בתחילת חודש פברואר. הוא החליף את תת-אלוף דוד מנחם, שכיהן בתפקיד במהלך כשנתיים וחצי. לפני תפקיד זה שימש תא"ל עאמר כמפקד גדוד חרב הדרוזי, מפקד חטיבת החרמון ומפקד מחוז חיפה של פיקוד העורף.

תגיות:
התרסקות מטוס
/
תא"ל מוניר עאמר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף