התכנית שתצא לדרך בקרוב, נועדה לצמצם את הפיגורים הגדולים שנוצרו במבחני הנהיגה המעשיים, במהלך השביתה ולפניה. לדברי כץ, היא תיתן פתרון לאלפי תלמידי הנהיגה הממתינים לטסטים במשך חודשים ארוכים. על פי התכנית של משרד התחבורה, יתאפשר לתלמידי נהיגה שהשלימו את מכסת שיעורי החובה הנדרשת, העומדת על 28 שיעורים, לבצע מבחן נהיגה מעשי אצל אחד מהמנהלים המקצועיים של בתי הספר לנהיגה. מדובר במנהלים מקצועיים שקיבלו הסמכה המוכרת על ידי משרד התחבורה.
התכנית, המאמצת באופן חלקי את המודל האמריקאי של נסיעה בליווי מבוגר, קובעת כי תלמיד נהיגה שיעבור את מבחן הנהיגה המעשי אצל המנהל המקצועי של בית הספר לנהיגה, יקבל רישיון נהיגה זמני לתקופה של שישה חודשים. במהלך תקופה זאת הוא יחויב לנהוג עם מלווה ויחולו עליו כל ההגבלות החלות על "נהג חדש".
בתום תקופת הליווי המוקדמת, יידרש התלמיד לבצע מבחן נהיגה רשמי. תלמיד שיעבור בהצלחה את המבחן המעשי הרשמי של רשות הרישוי, יקבל רישיון נהיגה קבוע למשך שנתיים עד להשלמת התקופה של "נהג החדש".
יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו הגיב בסיפוק על המהלך החדש: "חשוב לזכור שבמהלך השביתה הממושכת נוצר פקק עצום של תלמידי נהיגה המחכים לטסט וכעת יש לשחררו באופן מיידי".
הצעד גם עשוי לסייע למורי הנהיגה, שנפגעו קשות בעקבות השביתה המתמשכת, שהרקע שלה נבע מסכסוך עבודה בעקבות כוונת משרד התחבורה להפריט את מבחני הנהיגה.