שר התחבורה ישראל כץ שהשתתף בנסיעת המבחן אמר: "היו רגעים קשים מאוד בדרך, היו הרבה קטני אמונה שלא חשבו שצריכה להיות כאן רכבת, אבל הנה היא נוסעת והיא תביא לתנופה לכל האזור. הרכבת תהייה גשר של שלום בין נמל חיפה לירדן ומדינות ערב המתונות והיא תעביר סחורות רבות ותגרום לפיתוח העמק ואני ממליץ לכם - תבואו לגור כאן, זמני הנסיעה מתקצרים".
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה אמר לרגל הנסיעה החגיגית: "מדובר ביום היסטורי. נלחמנו כנגד החלטתו של שר האוצר הקודם יאיר לפיד לבטל את הרכבת והיום אנחנו שמחים לחנוך אותה. זוהי בשורה לעיר מגדל העמק שתושביה ובאיה ייהנו מתחנה חדשה שתאפשר דרכי גישה נוחים לעיר וממנה. מגדל העמק נמצאת כיום בתנופה ותחנת הרכבת תהווה מנוף נוסף להתפתחות העיר".
בפרויקט הענק הושקעו כ-4.2 מיליארד שקלים. הרכבת תגיע למהירות של 160 קמ''ש והצפי הוא של 4,000 מכולות שישונעו מידי חודש. מנהל הפרויקט אילן רוזנפלד סיפר בהתרגשות: "אלו היו עבודות מאוד מורכבות, עשיתי המון פרויקטים וזה היה אחד מהקשים שהיו ואני מרגיש כמו ביום חג. הרכבת תעצור בעפולה ובהמשך יתקיים טקס עם עשרות מוותיקי העמק, שזוכרים את הרכבת החיג'זית המיתולוגית וכעת ייסעו לראשונה ברכבת העמק החדשה".