קצב החפירה האופטימלי עומד על כעשרה מטרים ביום, אבל בשל המורכבות של החפירה מתחת לפסי הרכבת, קצב החפירה המבוצעת על ידי מכונת הכרייה TBM – "גולדה" איטי יותר. העובדים הסינים של החברה הסינית שזכתה במכרז הכרייה של נת"ע, יעבדו 24 שעות ביממה, בניסיון להקדים את לוחות הזמנים.
תורים ארוכים וצפיפות רבה נוצרו בתחנת ההגנה, לשם הגיעו נוסעי הרכבות מהדרום. האוטובוסים יצאו עמוסים בזה אחר זה, אבל העומסים היו כבדים.
אמנם מידי בוקר קיימים עומסי תנועה לאורך נתיבי איילון, אבל היום הם היו כבדים עוד יותר. עם זאת, מערך התנועה בתל אביב לא קרס והפקקים שהפכו לחלק מהנוף העירוני היו ממושכים עוד יותר. מערך השאטלים יפעל בכל מהלך ימי סגירת תחנת השלום והפסקת תנועת הרכבות בין תחנות סבידור להגנה.
הצפי הוא שהעומסים הכבדים צפויים בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ וברכבת ישראל הודיעו שאז גם יתוגברו השאטלים.