תלמידים שלומדים להתדיין ולהתווכח בצורה מקצועית, מבינים את ההבדל העצום בין טיעון מבוסס לטענה או סיסמא ריקים מתוכן. כמורים, אם תבקשו מהתלמידים לטעון טיעון שמסביר את עמדתם ולא רק לחזור שוב ושוב על אותה טענה, תצליחו לפתח תלמידים בעלי חשיבה ביקורתית שישאלו למה ויבינו מתי מורחים אותם.
בעולם תחרותי שבו הגלובליזציה מעבירה משרות לצד השני של העולם אין להמעיט בחשיבותן של יכולות השיווק העצמי והעמידה בפני קהל. במסגרת יום הלימודים, ניתן למצוא ולהעניק לתלמידים אינספור הזדמנויות בהן יוכלו להציג, לדבר ולשכנע בפני הכיתה. זה יקל עליכם את העבודה ויהפוך את השיעורים למהנים יותר.
תלמידים אוהבים שמאתגרים אותם ולכן למידה דרך שאלות יותר אפקטיבית מהצגה משמימה של החומר. דוגמא יעילה היא עריכת דיבייט כיתתי. כך הכיתה לוקחת חלק פעיל בלימוד של נושא מסוים ועל הדרך מפתחת גם את מיומנות הפרזנטציה.
כאשר תלמיד נדרש להיות "שגריר" במהלך דיבייט כיתתי של דעה שמנוגדת לדעותיו, הוא לא ישנה את דעתו אך יבין את המורכבות, את הלבטים ואת הזווית של האחר.
אין דוגמה אישית מוצלחת יותר מאשר מורה שמאפשר לתלמידיו למתוח ביקורת עניינית ואף מפנים אותה. הרווח החינוכי כפול – התלמידים יראו שהביקורת שלהם מגיעה לאוזניים קשובות ויהיו פעילים ומעורבים יותר ובנוסף, ילמדו לקבל ביקורת בעצמם אופן בוגר ומכיל.