המכרז הגדול ביותר בישראל יוצא לדרך: מתחיל הליך רכישת קרונות הרכבת הקלה

חברת נת"ע האחראית על רשת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב, תפרסם מחר מכרז של כ-15 מיליארד שקלים לקווים הירוק והסגול. שר התחבורה: "אחרי 100 שנים של חזון, הפרויקט יצא לדרך"

משה כהן צילום: מעריב אונליין
השר ישראל כץ ונציגי חברת CRTG הסינית, עם תחילת שלב החפירות בקו האדום
השר ישראל כץ ונציגי חברת CRTG הסינית, עם תחילת שלב החפירות בקו האדום | צילום: רויטרס
4
גלריה

שני הפרויקטים הענקיים של הרכבת הקלה בגוש דן – הקו הירוק והקו הסגול - יוצאים לדרך. חברת נת"ע האחראית על הקמת רשת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב, מתחילה בהליך רכש הקרונות, המערכות והתחזוקה של שני הקווים. ועדת המכרזים של נת"ע הודיעה היום (רביעי) כי תפרסם מחר את מסמכי המיון המוקדם (PQ) למכרז לאחר שאושרו על ידי שרי התחבורה והאוצר. זהו המכרז הגדול ביותר שפורסם בישראל, בהיקף של כ-15 מיליארד שקל. המכרז המורכב נכתב בהתייעצות עם גורמי המקצוע במשרדי התחבורה ובאגף החשב הכללי ובאגף תקציבים במשרד האוצר.

בנת"ע הבהירו, כי  בחודשים הבאים יתפרסמו בהדרגה גם מכרזים לביצוע עבודות ההנדסה האזרחית והטיפול בתשתיות. הקו הירוק יקשר בין ראשון לציון וחולון למרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור התעשייה והעסקים במערב הרצליה ואזור העסקים בקריית עתידים. אורכו של הקו כ-39 ק"מ (מתוכם 4 קילומטרים תת קרקעיים ברחוב אבן גבירול ומרכז תל אביב) ויהיו בו 62 תחנות.

הקו הסגול יקשר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר אילן, בית החולים שיבא, דרך אלוף שדה ברמת גן וגבעתיים, מזרח תל אביב, שוק הכרמל ותחנת רכבת סבידור. אורך הקו יהיה כ-29 ק"מ במפלס הקרקע, והוא יכלול 45 תחנות. עיריית רמת גן, מצידה, התנגדה לתוואי המוצע ודרשה שבצמתים אלוף שדה-הירדן ואלוף שדה-דרך רבין, התוואי יהיה משוקע. זאת, על מנת למנוע עומסי תנועה כבדים באזור שיביאו לטענתה בפועל לחצייתה של רמת גן.

עם זאת, בקדנציה הקודמת התכנית קודמה בהסכמת העירייה. בנת"ע דחו את הטענות ובג"ץ דחה עתירה שהגישה עיריית רמת גן, אולם המאבק הציבורי עדיין נמשך.

הרכבת הקלה. צילום: נת"ע
הרכבת הקלה. צילום: נת"ע | הרכבת הקלה. צילום: נת"ע

מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און, ציין כי "במקביל להתקדמות עבודות הקו האדום, אנחנו נערכים לביצוע שני הקווים הנוספים, כדי לייצר בהקדם האפשרי רשת תחבורה איכותית ומתקדמת שתשרת כחצי מיליון תושבים ביום".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, הוא המיזם התחבורתי הגדול ביותר של משרד התחבורה המבוצע כיום.

"אחרי 100 שנים של חזון, ו-60 שנה של הבטחות שלא מומשו, הוצאתי לדרך את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. העבודות לביצוע הקו האדום מתנהלות בהתאם למתוכנן, וכעת יוצא לדרך השלב הבא, שיבטיח רשת מתקדמת להסעת המונים בתל אביב ובגוש דן, שתאפשר לוותר על השימוש ברכב הפרטי בשעות העומס, בהתאם למקובל בעולם", אמר כץ.

הדמיה הקו הסגול. צילום: נט"ע
הדמיה הקו הסגול. צילום: נט"ע | הדמיה הקו הסגול. צילום: נט"ע
הדמיה הקו הירוק בחולון. צילום: נט"ע
הדמיה הקו הירוק בחולון. צילום: נט"ע | הדמיה הקו הירוק בחולון. צילום: נט"ע
תגיות:
הרכבת הקלה
/
עבודות הרכבת הקלה
/
נת"ע
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף