רכבת ישראל הודיעה לבורסה לניירות ערך כי הדירקטוריון ומנכ"ל החברה, שחר איילון, נועדו לשיחה והגיעו לסיכום משותף על פיו יסיים איילון את תפקידו כמנכ"ל החברה בעוד כשלושה חודשים. הסיכום אושר היום (רביעי) על ידי דירקטוריון החברה.
במכתב נטען, כי הכינוס המתוכנן של הדירקטוריון הוא "שיאו של מחול שדים המתחולל בעניינו של איילון בימים האחרונים. ההחלטה האחרונה, בדבר הקדמת ישיבת הדירקטוריון (לאחר שזו נקבעה ונדחתה ושוב הוקדמה – מחדל רודף מחדל), משקפת אובדן עשתונות של ממש ולא ניתן לכנותה אלא מחטף".
באי כוחו של איילון דרשו מחברי דירקטוריון רכבת ישראל שלא לקיים כל דיון ולא לקבל כל החלטה בעניין הפסקת כהונתו, לפני שיינקטו הצעדים המתחייבים לדבריהם, בנסיבות העניין. "לאיילון אין כל כוונה להשלים עם פגיעה בשמו הטוב ובמוניטין הרב שצבר במהלך כהונתו בכל תפקידיו הקודמים והוא מתעתד להיאבק בכל ניסיון שכזה", ציינו.
הרקע לניסיון להביא להפסקת כהונתו של איילון, שמונה לתפקיד לפני כשנתיים, הוא העיכובים בעבודות חשמול הקו המהיר של הרכבת בין ירושלים לתל אביב והתקלות החוזרות ונשנות בקו המהיר בין ירושלים לנתב"ג. במקביל, עלו טענות קשות על צפיפות קשה ושיבושים בלוחות הזמנים בקווים אחרים של הרכבת וזאת, בשל מחסור בקטרים וקרונות והצורך להעביר חלק מהם לקו המהיר לירושלים. איילון טען מנגד, שהיה עדיף לדחות את השקת הקו המהיר מירושלים בחצי שנה, על מנת לאפשר לבצע נסיעות הרצה, כפי שנהוג במדינות אחרות. בנוסף, הרכבת צברה הפסדים כספיים של עשרות מיליוני שקלים.
איילון עצמו הגיע לרכבת ישראל לאחר קריירה עשירה כקצין בכיר במשטרה (בין היתר כיהן כמפקד משטרת מחוז ת"א) ונציב כבאות והצלה, ולפני מספר חודשים הוא אף זכה לציון גבוה מהדירקטוריון וקיבל בשל כך מענק של עשרות אלפי שקלים.