המחקר מתייחס לתיקון לחוק שנכנס לתוקף ב־8 בינואר השנה, שכלל בין היתר איסור הצגת מוצרי עישון בנקודות המכירה וחובת מכירת חפיסות עישון אחידות ללא סימני מיתוג ולוגו. המטרה העיקרית בכך הייתה למנוע מבני נוער להיחשף לשיטות השיווק והפרסום האגרסיביות של חברות הטבק.
ממצאי המחקר, שפורסם השבוע בכתב העת Tobacco Control, מעלים כי חברות הטבק ניצלו פרצות קיימות בחוק הישראלי ואת היעדר מנגנון האכיפה, שלא הוגדר בחוק, כדי להמשיך לפרסם ולשווק באגרסיביות את מוצריהם. כך, הן סיפקו ארונות ייעודיים לנקודות המכירה, שמושכים את העין וכוללים שלטים גדולים שבהם כתוב "כאן מוכרים מוצרי טבק". באופן הזה המשיכו בני נוער להיחשף לקיומם של המוצרים בנקודות המכירה.