צבי: "זה איסור גזעני, אסור ליהודים להיכנס. אין כמעט מקום כזה בעולם".
פנחס: "אני לא מתווכח, החלטת ממשלת ישראל וכנסת ישראל להסכם אוסלו איומה ככל שתהיה, אני כאדם ציוני דתי מתייחס להחלטות ריבון גם כשהן הרסו בתים בעופרה ואת אמונה סתם. מרגע שהחלטה חלוטה היא ריבונית ואתייחס אליה. להתעלם ולהגיד שאני מונע מאיש מד"א להגיע למקום, והבעיה שלי היא לא אנשי יצהר עם כל הכבוד... השתיקה הרועמת של הפוליטיקאים המתיישבים שמנסים להשוות את זה כאילו לסיפור שטחי A ו-b זה לא הטרלה, אני לא מסכים. כי אם שבוע קודם היה סיפור של אותו סטז'ר, זה לא הטרלה".
פנחס: "החשש והפחד קיים אבל לפעמים הוא תירוץ. ברור שצריך לחשוד אבל יש את כבדהו, 'וזכרת את הגר שהיית במצרים'. לאדם דתי אני צריך להזכיר גם בהיבט הדתי מה היחס שצריך להיות לגבי גוי בלתי מעורב. אמנם יש פה הטיה, מי שקורא את התורה יכול לדעת שגר זה גוי ו'ואהבת את הגר'. יש החלטות ברורות והשאלות המוסריות קיימות. אם יש תאונת דרכים בשבת - האם מד"איסט דתי יצא לתאונת דרכים? יש המון שאלות עקרוניות אמיתיות.
אין לי בעיה עם אנשי יצהר, אני מכיר את האנשים המאוד אידיאליסטיים שחיים שם, אבל אף אחד לא מוצא לנכון להזדעזע חוץ מפנסיונר בשם פנחס. צריך להיזהר מאוד, המערך צריך להיות ערכי, אמוני, אני לא מדבר על בעיה של פחד כן או לא, ולא רוצה להתווכח אם היה פחד או שזו מדיניות. אפילו אם זה פחד, אני מכבד את הפחד ומעריך אותו אבל מצפה לאמירה ברורה לגבי בלתי מעורבים. לא ייתכן שהם ייפגעו, אנחנו פוגעים בעצמנו באותה מידה".