מוקדי ער"ן: בכל יום מתקבלות שלוש פניות לפחות בעלות אופי אובדני

לפי הדיווח, בשנת 2021 התקבלו במוקדים 9,172 פניות בעלות אופי אובדני, ובמהלך 920 מהן היה סיכון מיידי לחיי הפונה והופעל נוהל חירום מציל חיים בשיתוף גופי ההצלה

יובל בגנו צילום: באדיבות המצולם
ער"ן
ער"ן | צילום: יחצ

לקראת היום הבינלאומי למניעת אובדנות שיצוין בסוף השבוע הבא מדווחת עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) כי מדי יום מתקבלות במוקדי העמותה כשלוש שיחות המצריכות הפעלת נוהל חירום להצלת חיים. כמו כן, לפי הדיווח, בשנת 2021 התקבלו במוקדים 9,172 פניות בעלות אופי אובדני, ובמהלך 920 מהן היה סיכון מיידי לחיי הפונה והופעל נוהל חירום מציל חיים בשיתוף גופי ההצלה.

במהלך השנה שעברה התקבלו במוקדי ער"ן למעלה מ־305 אלף פניות, וכשליש - יותר מ־85 אלף פניות - התמקדו בכאב נפשי, בדיכאון ובמצוקה נפשית חריפה ומיידית. מדובר בעלייה של 10% נוספים משנת 2020, כלומר תוספת של יותר מ־20 אלף פניות.

תגיות:
ער"ן
/
עזרה רפואית נפשית
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף