נשיא לשכת סוכני הביטוח: "תושבי ישראל נותרו ללא כיסויי ביטוח בעת משבר הקורונה"

לדברי שלמה אייזיק, נשיא לשכת סוכני הביטוח, המבטחים בעולם לא מגיעים לישראל בגלל המשטר התאגידי והרגולציה. סוכני הביטוח רואים רק את טובת הלקוח, ואם יש תלונות הן מטופלות על ידי ועדת האתיקה בלשכה

יהודה שרוני צילום: ראובן קסטרו
שלמה אייזיק
שלמה אייזיק | צילום: גיא קרן

"אנחנו המדינה היחידה בעולם שמבטח חוץ לא פועל בישראל, בגלל המשטר התאגידי הקשה. חברות ביטוח זרות לא רוצות לעשות עסקים בישראל, והעליתי את הנושא גם אצל רשות התחרות". כך אומר ל"מעריב" בראיון ראשון נשיא לשכת סוכני הביטוח שלמה אייזיק.

לדבריו, "בתקופת הקורונה התעוררה בעיה כי חברות ישראליות הפסיקו לפעול, ורצינו למכור פוליסות כמו נסיעות לחו"ל של חברות בינלאומיות. מכיוון שהדבר אסור לפי החוק, הפנינו לקוחות לאתרים זרים והם רכשו במישרין את הביטוח. אסור שזה יקרה במדינה נורמלית".

על השאלה האם יש מקום להרחבת מעמדו של סוכן הביטוח, משיב אייזיק: "אנחנו חייבים לשמש כצומת המרכזי המטפל בתנאי הפרישה של השכיר. כל יועצי המס ורואי החשבון שמטפלים בפרישה מול רשות המסים באים לקבל מאיתנו חוות דעת על הצד הפיננסי של הלקוח. אנחנו צריכים לייצג את הלקוחות ברמת האיש הבודד שעומד בפני דילמת הפרישה. אבל בתחום שוק ההון כל אחד צריך להתמקד במה שהוא מבין. בכל מה שקשור לתקנות קופות הגמל יש לנו גושפנקא לייעץ, ואנחנו צריכים להיכנס גם לתחום המסים".

על התחרות בענף הוא מוסיף: "הזמנו מחקר על מה שקורה בעולם בנושא ביטוח נסיעות לחו"ל. מתברר שסוכן הנסיעות מטפל רק במקרים של ביטול נסיעה או אובדן כבודה. כל שאר הנושאים מטופלים אך ורק על ידי סוכני הביטוח. אין סיבה מעשית שסוכני הנסיעות, שאינם מנוסים, ימכרו ביטוח. כמו שמקובל בתחום הפנסיוני - רק בעלי רישיון רשאים למכור". לדבריו, "זה נכון גם לגבי חברות הביטוח שמוכרות דרך מוכרים, וזה עולה להם יותר כסף. סוכן מקבל תמורה רק על ההצלחה, ושם נותנים שכר ובונוסים. בכל הזדמנות אני משמיע את קולי".

תגיות:
מעריב סופהשבוע
/
סוכני ביטוח
/
קורונה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף