תושב בית שאן, בן 38 פצוע צה"ל, הגיע היום (שני) ללשכת אגף השיקום בטבריה במטרה להציתה. הפצוע שפך נפט על דלת הכניסה ללשכה, אך נתפס מיד לאחר מכן, כאשר מאבטחי משרד הביטחון ריססו עליו אבקת כיבוי אש ופינו אותו לבית חולים פוריה לאחר שנפצע באורח קל. המשטרה פתחה בחקירת המקרה, לא נגרם נזק לרכוש. החשוד ייעצר בהמשך היום.

מארגון נכי צה"ל נמסר: "אנו עצובים וחרדים אך איננו מופתעים. בשנתיים האחרונות מאז הוכרזה רפורמת 'נפש אחת' אנחנו מתריעים שרק יישום מלא של הרפורמה יביא מזור למצבם העגום של פצועי צה"ל. זו היא קריאת התעוררות לנבחרי הציבור ופקידי הממשלה. הודיעו על יישום הרפורמה מיד! לפני שנראה מול עיניינו את איציק סעידיאן הבא".

הפצוע, שהגיש בשנת 2015 תביעה על רקע נפשי שנדחתה, חשוד כי ניסה להצית את המקום ככל הנראה לאחר שהטבותיו כנכה צה"ל הופסקו. מבירור ראשוני במשרד הביטחון עולה כי לא מדובר בנכה צה"ל מוכר, אלא באדם שתביעתו להכרה נדחתה בשנת 2012.

הפגנה למען איציק סעידיאן מול משרד הביטחון, קרדיט אבשלום ששוני

כזכור, לפני שנתיים, ביום הזיכרון, הגיע איציק סעידיאן והצית את עצמו במשרדי אגף השיקום בפתח תקווה. הוא נכווה באורח קשה והיה מספר חודשים בתרדמת בעקבות הטיפולים. בעקבות הפרשה, הקים שר הביטחון דאז בני גנץ ועדה שהחלטותיה היו ביצוע רפורמת 'נפש אחת' לטיפול בפגועי צה"ל בגוף ובעיקר בנפש.