יאנה בלום, תושבת ראשון לציון בת 25, היא החשודה בהמתה בקלות דעת בתאונה הקטלנית בכביש 40, בה נהרג התינוק מעיין דומנוביץ' בן העשרה חודשים. בתוך כך, בית משפט השלום בבאר שבע האריך הלילה (בין שבת לראשון) את מעצרה של הצעירה, החשודה גם בנהיגה בהשפעת אלכוהול וסמים, עד מחר. בחקירתה טענה בלום כי אינה זוכרת מה קרה.

סניגוריה של בלום טענו, כי לאור העובדה שהצעירה נעצרה לפני כניסת שבת, והדיון התקיים רק לאחר חצות, מדובר במעצר לא חוקי, אך בית המשפט דחה את הטענה. עו"ד גיא שמר אמר, כי "מדובר בצעירה נורמטיבית, שירתה בחיל המודיעין, עובדת למחייתה כגרפיקאית. היא שוכבת במצב קשה ללא יכולת תנועה, היא יוצאת ונכנסת מחדר ניתוח. המעצר הוא לא עונש, איך אפשר לשבש חקירה כשהיא לא זוכרת מה קרה?".

עוד הוסיף עו"ד שמר כי "המסוכנות נוגעת לנהיגה בכביש, נשלל לה הרישיון, אין לה יכולת תנועה, היא קיבלה בזעזוע עמוק את תוצאות התאונה. כמו כן היא ביקשה להשתתף באבל הכבד של המשפחה". השופטת עירית קויפמן קבעה כי יש חשד סביר נגד בלום. לדבריה, "על פי החשד, המשיבה נהגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, כאשר היא סוטה מנתיב הנסיעה". השופטת קבעה כי יש עילת מעצר של מסוכנות, בין היתר לאור עבירה דומה שביצעה.

בבדיקת הדם שנערכה לבלום לאחר התאונה, התגלה בגופה כמות אלכוהול פי שלושה מהמותר ומריחואנה. הדיון התקיים בהיעדרה, מכיוון שהיא עדיין מאושפת בבית החולים לאחר שנפצעה גם היא בתאונה הקטלנית. בתאונה כאמור נהרג מעיין בן העשרה חודשים, שהובא אמש למנוחות, ונפצעו באורח אנוש אביו ואחיו. על פי המסתמן, התאונה נגרמה לאחר שבלום סטתה לנתיב הנגדי ופגעה ישירות ברכב המשפחה.