פרסום ראשון: פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) כתב אישום נגד פיראס אבו סעדה, תושב חדרה בן 32, בגין עבירות בנשק, ירי מנשק חם, הפרעה לשוטר, איומים, נהיגה בזמן פסילה ונהיגה ללא תעודת ביטוח בתוקף .

מכתב האישום עולה כי התגלה סכסוך בין אבו סעדה לבין אמו ואחיו על רקע רצונו להתחתן עם זוגתו. בסוף החודש שעבר, נסע אבו סעדה ברכב ללא ביטוח ובזמן פסילה לבית שבאותה עת נכח בה אחיו. הנאשם יצא מן הרכב, ניגש אליו וביניהם התפתח ויכוח קולני שכלל דחיפות הדדיות. כשעתיים לאחר מכן, חזר פיראס אל קרבת הבית בריצה והתעמת עם אחיו פעם נוספת. אביו ואחיו אשר נכחו במקום, הפרידו ביניהם.

בהמשך, הגיעה אחותם וניסתה להרגיע את הנאשם, אולם הוא רץ אל הבית , כשהוא מחזיק ונושא בידו הימנית אקדח עם מחסנית ובתוכה שישה כדורים. אבו סעדה הגיע לגרם המדרגות המובילות של הבית, ירה ירייה אחת באוויר ונמלט מהמקום בריצה. כוחות משטרה שהוזעקו למקום, פתחו בסריקות אחריו ובהגיעם לשדה פתוח סמוך לחדרה, הבחינו השוטרים בנאשם.

השוטרים נסעו לכיוונו, או אז הוא הבחין בהם, שלף את נשקו וכיוון אותו לעברם. בתגובה, אחד השוטרים שלף גם הוא את אקדחו וכיוון אותו לעברו תוך שהוא קורא לעברו: "אתה עצור תניח את האקדח". בשלב זה, קם הנאשם ממקום המסתור בשיחים לאתר שהותיר בו את הנשק, הרים את ידיו והתקדם לעבר השוטרים. השוטר  עצר את אבו סעדה ובחיפוש שנעשה במקום המסתור נתפסו האקדח, המחסנית והתחמושת.