סערת ניצב עמי אשד, מפקד מחוז תל אביב במשטרה: היום (שלישי) החל סבב הראיונות אצל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כאשר בין הקצינים שאמורים להגיע אל השר ראש אגף מבצעים במשטרה ניצב סיגל בר צבי, ראש אגף תמיכה לוגיסטית ניצב יוסי רופא, מפקד מרחב הנגב תנ"צ נחשון נגלר, מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר, מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי, סגן מפקד מחוז ירושלים תנ"צ דניאל לוי ואחרון המרואיינים הוא מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד.

ניצב עמי אשד נגד המפכ"ל: "מתנהל נגדי הליך הדחה פסול שמונע משיקולים פוליטיים"

עבור כל אחד מהמרואיינים הוקצבה כחצי שעה, שם יצטרף להשיב לשאלות העומדות על הפרק כדי לבחון את השיבוצים החדשים. 

 כזכור, לפני כחודשיים, דקות לפני הפיגוע הרצחני בדיזינגרוף שבתל אביב, בשיחת טלפון נוקבת, ניסה להעביר מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי לניצב אשד את המידע בנוגע להחלטת השר בן גביר להסיתו מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב, ולהעבירו לראש המכללה לשוטרים.

זמן קצר לאחר מכן, חרף אותה שיחה בה נאלץ ניצב אשד להתמודד עם זירה קשה של פיגוע טרור, הוא גילה נחישות באירוע והמשיך בתפקידו עד כה, זאת בעקבות התערבותה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, אשר חוות הדעת שלה הנחתה את המפכ"ל לעצור את העברתו של הקצין הבכיר, וזאת מהסיבה שהוא "נגוע" במניעים פוליטיים.

בהמשך שיגר אשד מכתב נוקב אל המפכ"ל שבתאי באמצעות פרקליטו, ובו ביקר את התנהלות המשטרה תחת ניהולו, וכן את ההחלטה להעבירו מהתפקיד דווקא בימים אלה. הניצב תהה כיצד קורה שמחד, המפכ"ל מעביר ביקורת על ההתנהלותו, ומאידך הוא רוצה למנותו לראש המכללה לשוטרים, תפקיד בו האו אמור לשמש כמייצג דמותו של השוטר והארגון.

ניצב אשד הודיע כי הוא מתנגד למעבר למכללה לשוטרים, וכל ניסיון לכפות עליו מהלך שכזה יגרור אחריו תביעה מצדו. בנוסף ביקש להישאר בתפקידו עד לסיום כהונתו ולאחר מכן לפרוש מהמשטרה.