דמות מוכרת בנהריה, שבבעלותה מגרש רכבים בעיר, עוכבה לחקירה בחשד שסייעה לעברייני תנועה להסב דוחות תנועה שנרשמו על שמם ולרשום אותם על שמו של אדם אחר, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. זאת, במסגרת חקירה סמויה של היחידה המרכזית באגף התנועה, אשר החלה בעקבות חשד של מרכז פניות נהגים ארצי. על-פי החשד, החשוד המרכזי, תושב נהריה בן 47, הסב בסך הכל עשרות דוחו"ת תמורת בצע כסף.

לאחרונה זיהו באגף התנועה של המשטרה פוטנציאל נפיץ להסבת דוחות משטרה, ובעיקר ביטול נקודות באמצעים בלתי כשרים. לפני מספר חודשים נעצרו חשודים שהעבירו פרטים של תושב זר עם רישיון זר, שעל שמו נרשמו העבירות. יש להסביר כי במקרה כזה העבירות לא נספרות משום שמדובר בתושב עם רישיון זר. 

בעקבות חשיפת ימ"ר של אגף התנועה במשטרה הוצב ביחידה לפניות נהגים עובד המנטר את כל המקרים שיש בהם ריבוי הסבת דוחות על ידי מגיש הבקשה. ביחידה זיהו תופעה שמתרחשת באזור הצפון, כאשר במסגרתה אדם מסוים היה מסתייע ב"קוף" שלא אותר על ידי המשטרה כבר מספר שנים, כאשר את הבקשה להסבת דוחות היו מפנים על שמו של אותו "קוף". היחידה המרכזית של אגף התנועה איתרה עשרות מקרים החשודים ככאלה בסך הכל. 

גורם בכיר באגף התנועה מציין: "היכולת של המשטרה להתחקות אחר מקרים כאלה נתנה אותותיה, ובשיתוף פעולה עם הרשות לפניות נהגים אנחנו מזהים מספר לא מבוטל של מקרים שבהם הוגשו בקשות להסבת דוחות. ידוע לנו שהמטרה היא לבטל נקודות לאותם עברייני תנועה שמוכנים להשקיע סכום לא מבוטל של כספים עבור כך. עד כה נחקרו אתמול והיום כ-10 נהגים שעל שמם נרשמו הדוחות המקוריים, והם הגישו בקשות, לכאורה, להסבת הדוחות על שם הקוף. כל הדוחות הוסבו על ידי אותו חשוד מרכזי, שהובא לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו. החקירה העלתה שבעלי הדוחות מכירים את הדמות, בין אם באופן ישיר ובין אם באמצעות מקורבים".

על פי החקירה הראשונית של המשטרה עולה שעבור כל דוח שילמו הנהגים שעל שמם נרשם הדוח את סכום הקנס שהוטל במלואו, ובתוספת של כ-150% עמלה.