במהלך דיון בבית המשפט השלום בראשון לציון בעניינו של החשוד שהניח מכתב איום על קברו של יוני נתניהו, אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הורתה השופטת לעצור את הדיון ושלחה את נציג המשטרה להביא את הראייה המרכזית בתיק, מכתב האיום. בבית המשפט הספיק לטעון החשוד בעצמו כי הוא ברח משלוותה ומטופל נפשית.

פרקליטו עו"ד איתמר צור מהסנגוריה הציבורית, הוסיף: "מדובר במי שמוכר במערכת בריאות, ולדעתי גם מתמודד נפש. יש להתייחס לאירוע בהתאם". השופטת שכאמור ששלחה את נציג המשטרה להביא את מכתב האיום לדיון, הורתה על איסור פרסום פרטיו של החשוד. הדיון בענייניו יימשך עם שובו של נציג המשטרה עם מכתב האיום בידיו.

מעצרו של החשוד הוארך בשלושה ימים. לבקשת סניגורו של החשוד, בית המשפט הורה על איסור פרסום שמו של החשוד וכל פרט מזה אודותיו.

המכתב המלא: "מה קורה יוני יגיבור? איך הולך לך שם למעלה? אה שכחתי, בטח אתה עומד במקום ואין יותר מידי לאן להתקדם. נתבקשתי להודיע לאחיך, פיפי נתניהו (כלשון המכתב), שיש לו קצת זכויות או הרבה זכויות, אבל הם נגמרו. ומכאן, הר הרצל המקום הקדוש הזה, השעון מתקתק אחורה, עד לתאריך כ"ח בתשרי תשפ"ד בו אחיך, הבן של זונה (כלשון המכתב), חושב שהוא יגיע לגיל 74. שיהיה ברור זה איום מדרגה ראשונה. אני מוסר דין לשמיין שיזיינו אותך כל כך חזק (כלשון המכתב). ביבי, אתה לא יותר טוב מאריק שרון. אריק שרון קיבל אירוע מוחי ושקע בתרדמת שמונה שנים. לך אני מאחל דברים יותר גרועים. המשימות שלך הם: א. לכבוש את עזה, ב. להחזיר את הגופה של המדריך שלי הדר גולדין ואת יתר השבויים. השעון מתקתק אחורה. נשארו לך יותר משלושה חודשים וחצי".

מכתב האיומים שהונח על קברו של יוני נתניהו (צילום: תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)
מכתב האיומים שהונח על קברו של יוני נתניהו (צילום: תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)

נזכיר, כי בראשית השבוע התקיים טקס אזכרה בהר הרצל לזכרו של יוני נתניהו, ולפני כשנה ספג ראש הממשלה לא מעט מסרים מאיימים, חלקם ברשתות החברתיות. עוד נציין, כי אמש בטקס האזכרה לחללי "צוק איתן", התפתח עימות חריף בעקבות מניעת כניסתם של בני משפחת הנעדר, הדר גולדין להשתתף בטקס.