היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, השתתפה הבוקר (שלישי) בכנס הפרקליטות להצגת התכנית הרב שנתית וטענה כי ״לאחרונה התגברו המתקפות על מערכת אכיפת החוק ושומרי הסף במדינה. זהו ניסיון ציני ובוטה לקעקע את הלגיטימיות של מערכת אכיפת החוק. מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים קונקרטיים שאתם מנהלים או בתיקי חקירה שאתם בוחנים".

המשנה ליועמ"שית על הרפורמה המשפטית: "נשלם את המחיר כדי לשמור על שלטון החוק"
אכיפה בררנית? יריב לוין בהתקפה חסרת תקדים על היועמשית

לדבריה, "גם בייעוץ המשפטי מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול דעתנו המקצועי ולהפר את חובתנו כשומרי סף. אני לא ארתע. אני יודעת שפרקליט המדינה אינו נרתע גם הוא. וכך גם אתם כולכם. נמשיך לפעול כתמיד. לפי העובדות. לפי הדין. באופן עקבי ושוויוני״.

דבריה של היועמ"שית נאמרו ברקע ישיבת הממשלה הסוערת לפני כשבוע במהלכה דנו השרים במדיניות רשויות אכיפת החוק בסוגיית ההתמודדות מול הפגנות ופעולות מחאה.  בן גביר שאל: "כמה כתבי אישום הוגשו?". היועמ"שית מעבירה ליואב תלם לנתונים. תלם: "שישה כתבי אישום מתוך 572 עצורים רק על תקיפות שוטרים". בן גביר ולוין שאלו: "כמה נחקרו בחשד לקשירת קשר לפשע על ארגון התפרעויות?". יואב תלם: "אף לא אחד". בן גביר: "פשוט בושה. אין אכיפה".

כמו כן, אמרה השרה רגב ליועמ"שית: "נתב"ג הוא לא שטח ציבורי, הוא אזור בטחוני חשוב עבור מדינת ישראל, לא אקבל בשום פנים באופן פגיעה בשדה ובשגרת התעופה של ישראל ואו מניעת טיסות ואו חסימות כאלה ואחרות. אני מבקשת להפסיק את האכיפה הבררנית, את הפוליטיקה והדעות האישיות יש להשאיר מחוץ לשיקולים. טובת הציבור, חופש התנועה וביטחון המדינה חשובים יותר".