פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום בתום חקירה של ימ"ר נגב נגד שני תושבי שגב שלום בגין מעשה שוד של שליח. מכתב האישום עולה כי בסוף חודש יוני, בוצעה הזמנת משלוח ליישוב כשהמזמין מציג את עצמו כאישה בשם "אם סמאר".  

יממה לאחר מכן, יצר שליח קשר עם המזמין והתבקש להגיע בסמוך לבית ספר ביישוב. במקביל, ארבו לו במקום שני הנאשמים יחד עם חשוד נוסף, כשאחד מהם המתין ברכב ואילו השני המתין לשליח ברחוב. בהגיעו למקום, אחד הנאשמים והחשוד עקבו אחריו ומשחש שמשהו לא כשורה ולכן החליט להסתובב עם רכבו חזרה.

במהלך נסיעתו לכיוון היציאה מהיישוב, אחד הנאשמים חסם את רכבו באמצעות רכב אחר וניגש אליו תוך שהוא מאיים עליו עם אקדח עליו ודרש ממנו למסור את הרכוש שברשותו. בהמשך, אף ירה לו ברגל "לשם הפחדה ואזהרה". בשל כך, מסר השליח את שני הטלפונים שהיו ברשותו, תיקו האישי, ארנק עם כסף מזומן בסך של 2,500 ,₪ כרטיס אשראי ומסמכים אישיים. 

בכתב האישום צוין כי במעשיהם המתוארים לעיל, הנאשמים והאחר בצוותא חדא, גנבו דבר, ובשעת מעשה או בתכוף לפניו או לאחריו איימו לבצע מעשה אלימות במתלונן כדי להשיג את הדבר הנגנב או כדי למנוע התנגדות לגניבת הדבר, והכל תוך שהם בחבורה. הפרקליטות הודיעה כי קיימת אפשרות לפיה יתבקש בית המשפט להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל, אם יורשע בתיק זה.