היריבות האלימה בין סוהייב אלאסמר ג'בארין ,31, להייתם אגבריה ג'עו, גבתה כבר לא מעט קורבנות מרביתם מהצד של ג'עו, בדיוק כפי שאירע היום (חמישי) לפנות בוקר באום אל פאחם, כאשר אדהם איברהים זיוד, 38, הנשוי לאחותו של ג'עו, חוסל מטווח קצר בעת שהיה בכניסה לבית המשפחה.

המחסלים פתחו בירי מאסיבי, פגעו בזיוד, גרמו נזק לרכב ולוויטרינה של חנות בגדים סמוכה ונעלמו מהמקום.

החיסול הזה מתווסף למספר חיסולים נוספים מהצד של ג'עו לרבות חיסולו של אביו מוחמד עארף אגבריה ג'עו, וזאת בזמן שהייתם ג'עו היה בבריחה.

זה השלב שבו הבינו במשטרה כי במסגרת הסכסוכים העקובים מדם כשרוצים לחסל יעד והוא מסתתר או מתחמש היריב פשוט לא עושה חשבון ומחסל את המקורבים אל אותו יעד גם אם מדובר במעגל השני והשלישי. כך בעצם שילם את המחיר גם מוחמד ג'בארין טמאזין, מקורבו של סוהייב ג'בארין.

חשוב לציין כי הסכסוך הזה שמעסיק את היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף במשטרה החל כבר לפני מספר שנים ואחרי תקופת רגיעה או חזר ובעוצמות קטלניות הרבה יותר. 

אגב, בכל תקופה המשטרה הצליחה להרחיק מאום אל פאחם ומאזור ואדי ערה את סוהייב ג'בארין לתקופות נקובות אלא שבין לבין וגם במהלך תקופות ההרחקה החיסולים לא פסקו.

הסכסוך הזה חזר לכותרות לאחר רצח הרופא ד"ר טארק אגבריה ג'עו, שהיה בדרכו להסיע את משפחתו מבית החולים לאחר הולדת בנו. ימים אחדים לאחר מכן חוסל מחמד ג'בארין בתגובה לרצח של ד"ר ג'עו.

אלא, שהאירוע שהצית את הלהבות מחדש היה זה שבמהלכו נפצעו בנו בן החמש של סוהייב ג'בארין ומאבטחו האישי מניסיון התנקשות. מאותו רגע חיפשו אחר הייתם ג'עו גם המשטרה וגם ואפילו יותר ג'בארין, שמבחינתו הפגיעה בבנו היתה חציית קו אדום.

המשטרה הצליחה לבצע בחלוף מספר ימים שלושה חשודים והמרכזי ביניהם הייתם אגבריה ג'עו כזה ששלח את היורים, כשהם מסתתרים בתוך מבנה ישן ובתוך רכב ששימש למילוט וכלי נשק.

אלא שעוד קודם הגיעה הנקמה כשימים אחדים לאחר הירי לעבר בנו של אלאסמר ג'בארין, חוסל אביו של ג'עו, מוחמד עארף, זאת בזמן שג'עו עצמו היה בבריחה עד שנעצר. האבא חוסל בעת שיצא ממסעדה באום אל פאחם ונכנס אל רכבו לצדה של חברתו היהודיה של הייתם ג'עו. 

יומיים בלבד לאחר מכן חוסל מקורבו של אלאסמר ג'בארין כאמור ובעקבות הרצח הזה נעצרו כאמור ארבעה חשודים ביניהם אגבריה ג'עו בחשד לרצח. מעתה כשג'עו עצור בחשד לניסיון לרצח חוסל לפנות בוקר גיסו זיוד והמשטרה פתחה בחקירה כשהרקע והנסיבות ברורים לחלוטין.

שוטרי מרחב מנשה פתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה ע"י חוקרי המז"פ והחקירה תועבר גם היא לטיפול ימ"ר חוף שרווי לאחרונה בתיקי חיסול במסגרת אותו סכסוך בין משפחות עבריינים.