המזל מאיר פנים לפחות בינתיים לעבריין בן בוטביקה מנתניה שרק לפני כחודשיים ניצל מניסיון חיסול רביעי במספר שעה שגורמי פשיעה בכירים מהמרכז היו מעורבים בהטסת מטען על גבי רחפן לעבר דירתו, באחת הקומות העליונות במגדל יוקרתי בנתניה, והלילה (שני-שלישי) התפוצץ מטען חבלה בכניסה לבניין שבו הוא מתגורר בנתניה באירוע שהסתיים למרבה המזל ללא נפגעים ורשם ניסיון חמישי שכשל גם הוא. 

אלא שהפעם האירוע הזה בעטיו התפוצץ המטען בכניסה לבניין המגורים, היווה חציית קו אדום מבחינת מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון שבתום הערכת מצב בזירה הדגיש כי "פעילות עבריינית מסוכנת בלב שכונת מגורים דורשת תגובה עוצמתית שלנו בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית, למען ביטחון התושבים".

ואכן כבר בשעות הבוקר בתום פעילות מבצעית סמויה עצרה המשטרה צעיר בן 20 המשתייך לאחת הכנופיות בנתניה כחשוד במעורבות בהנחת המטען, והוא נלקח לחקירה במשטרה בסיומה בכוונתה להביאו לבית המשפט לדיון בבקשה להאריך את מעצרו.

נזכיר כי בחודש מאי, חושי השמיעה של בוטביקה שיחקו לטובתו ורעש מוזר ששמע הכניס אותו ואת זוגתו לממ"ד, תגובה מהירה שהצילה את חייהם. הבוקר שוב ניסיון להלך אימים על בובטביקה, שמהווה יעד של משטרת נתניה ומרחב שרון, ומוגדר כמי שהוציאו נגדו צו חיסול.

בוטביקה, כך עולה, "פתוח" בסכסוכים עם גורמים רבים וכנופיות קטנות וגדולות בנתניה אולם את הטעות שלו כך מתארים גורמים המעורים בפרטים, הוא עשה כשהסתכסך עם גורם בארגון פשיעה גדול מהמרכז שהחליט לסיים את הסאגה הקשורה אליו. 

"כשהטבעת סביבך מתהדקת וכולם רוצים במותך, קשה לצאת מזה בחיים. כאן גם מדבר הכסף וברור שהם שולטים בעניין. הוא צעיר רק בן 24 וכבר הפך למטרה לחיסול וזה מאד בעייתי. בינתיים המזל איתו והוא מצליח לשרוד, השאלה הגדולה היא כמה זמן זה יחזיק מעמד", אומרים גורמים המעורים בפרטים.