עו"ד ציון אמיר התראיין היום (שלישי) בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, והתייחס לעתירה של התנועה לאיכות השלטון בבג"ץ בדרישה לפתוח בחקירה נגד שר המשפטים לוין, אשר לטענם השר מנסה לאיים על שופטי בית המשפט העליון.

בליכוד טוענים: "לא עוסקים רק ברפורמה, השיח הפך להיות אלים"
בריאיון לתקשורת הזרה: נתניהו נשאל אם יציית לפסיקת בג"ץ - ושוב התחמק

"מה אני יכול להגיד על מצעד איוולת? בתולדות הטרלול שמור מקום של כבוד לסוגי עתירות, והעתירה הזו תתחרה על המטורללת יותר או פחות" אמר עו"ד אמיר בפתח דבריו, "התנועה לאיכות השלטון מתיימרת לדבר בשמה של דמוקרטיה ובשמם של ערכים אוניברסליים חשובים, ומנגד באה בעתירה כזו ומבקשת לסתום את הפה לשר בממשלת ישראל שמביע עמדה מסוימת ביחס לדיון שמתקיים בציבוריות הישראלית שנים רבות. כשאתה מגדל גידול פרא, הגולם קם על יוצרו". 

"זה יקרה באקדמיה ובבתי חולים, בהסתדרות של בר דוד, וזה יקרה בקרב הייטיקסטים ולוחמים - באבולוציה של השיח פה אצלנו ובעולם, התפתחה תת תרבות חדשה שלא מוכנה לשמוע ביקורת מצד אחד כנגד הצד השני", הוסיף, "בית המשפט פסק שהם מכופפים את הראש, כי זו חלק מהשיטה הדמוקרטית שאנו מקיימים, ואחר כך מנסים לתקן את זה".

"ראש הממשלה לא מסוגל לומר בצורה ברורה שהוא יכבד. אין לי ספק שהוא יכבד את הכרעת בג"ץ, נקודה. לא היה ניתן לבטל חוק של הכנסת, לפחות עד 1992. עכשיו אנחנו נכנסים לעולם מושגים חדש, זה כאוס חוקתי. אתה לא יכול להמציא עילות בלי סוף".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM