עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של אריה מליניאק וליאת רון ב-103FM, והתייחס לדיון הדרמטי שהתקיים מוקדם יותר בבג"ץ אודות העתירה שהגישה התנועה בראשה הוא עומד כנגד חוק הנבצרות.

"עמדת היועמ"שית מגדילה את הסיכוי שבג"ץ יפסול את חוק הנבצרות" | מיוחד ל"מעריב"
בג"ץ יבטל את חוק הנבצרות? ההערכה הדרמטית של בכיר לשעבר בפרקליטות

"השופטים הלכו לעשות חושבים ואני מתאר לעצמי שהם יצאו עם החלטה ביום יומיים הקרובים", העריך שרגא בפתח דבריו, "בדרך כלל הדיון בבית המשפט העליון בבג"ץ הוא דו מפרקי - הוא כולל את הדיון הראשון ששם למעשה העותרים צריכים לשכנע את בית המשפט העליון שיש טעם לעתירתם. אם הם מצליחים לשכנע, והשופטים מוציאים צווים על תנאי, אז יש דיון בעתירה אחרי שהושגו הצווים ואז למעשה נטל השכנוע עובר על כתפיי המשיבים".

"פה באירוע שלנו היה אירוע מאוד נדיר", הוסיף, "היועצת המשפטית לממשלה הצטרפה אל עמדת התנועה לאיכות השלטון. כך שזה הפך באופן די וודאי, כמה שאפשר להגיד וודאי במשפטים, שיוצאו צווים על תנאי. כנראה שיהיה דיון נוסף כמו שאנחנו ביקשנו בהרכב רחב של 9 או 11 שופטים או 15 שופטים. לשם אנחנו מתכוונים".

לאחר מכן נשאל עו"ד שרגא מה דעתו על טענת נציגו של נתניהו עו"ד ראבילו, והשיב כי "הפסיקה והמאמרים שבהם נאחז עורך הדין ראבילו שטוען שלבית המשפט העליון אין סמכות הם מלפני 20 שנה. בין לבין בית המשפט העליון עשה צעדים רבים קדימה בכל הקשור לפיתוח דוקטרינות של ביטול חוקים. בכלל, אנחנו חיים במציאות אחרת עכשיו. 20 שנה זה נצח בעולם המשפט".

לסיום אמר יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "יכול להיות שבסופו של יום בית המשפט העליון יביא ויאמר שהחוק לא חוקי ונעשה שימוש לרעה בסמכות המכוננת, ולא נבטל אותו אלא נדחה את התכולה שלו. יכול להיות שזה מה שיקרה, אבל זה לא בטוח. אני משוכנע שבין אם זה יהיה חוק עילת הסבירות, הנבצרות, או שניהם, בית המשפט העליון יעשה את מה שהוא יכול בקרוב מאוד, כי אם זה לא יקרה והוא לא יעצור את החקיקה המוטרפת, אנחנו נמצא את עצמנו מחר בבוקר עם חוק יסוד הדיקטטורה וזה חייב להיעצר". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM