סערת עילת הסבירות: לאחר שנקבע כי הדיון בבג"ץ שידון בעתירות שהוגשו נגד החוק לצמצום עילת הסבירות יערך בחודש ספטמבר הקרוב, בהרכב של כלל שופטי העליון, נשמעו טענות רבות, על כך שהנשיאה אסתר חיות תעמוד בראשו. רוב הטענות, התייחסו לכך שחיות התבטאה בחריפות נגד החקיקה המשפטית אותה רוצה לקדם הממשלה, ולכן היא לא יכולה לעמוד בראשות הדיון. 

בהרכב מלא: 15 שופטי העליון ידונו בעתירות לביטול החוק לצמצום עילת הסבירות
בליכוד טוענים: "לא עוסקים רק ברפורמה, השיח הפך להיות אלים"

פנייה נוספת בנושא, הוגשה לאחרונה ע"י עו״ד אבי סגל בשם עמותת לביא, ברישה שתפסול את עצמה מלעמוד בראשות הדיון. "בחודש ינואר האחרון, בכנס העמותה למשפט ציבורי, נשאה חיות נאום הכולל ביקורת נוקבת על ביטול עילת הסבירות וכינתה אותה 'מתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט, תכנית ריסוק מערכת המשפט'/ במכתב ההתראה טרם עצירה נטען בין היתר, כי מתוך חשש למשוא פנים ופגיעה במערכת הצדק, על הנשיאה לפסול את עצמה מהשתתפות בכל דיון הקשור לנושא, על מנת לא לפגוע בלגיטימיות של כל החלטה שיפוטית שתתקבל", נכתב. 

עוד הוסיפו: "פסילה עצמית של כב' הנשיאה תהווה אות של כבוד לדורות ותשמש זרקור, דוגמא ומופת לשופט הרואה למרחוק ולדורות את נקיות מערכת בתי המשפט בישראל. כאשר, היה וחלילה תבחר כב' הנשיאה לשבת בדין למרות ניגוד העניינים המובהק, הרי שהחלטה זו, מעבר לסערה הציבורית שתחולל ובצדק, תזהם ותפגע ללא ספק בלגיטימיות ובחוקיות של כל החלטה של המותב בתיק זה, על כל המשתמע מכך״.

מטעמו של עורך הדין סגל, נמסר עוד: "אבן יסוד בכל מערכת משפט היא ששופט שגיבש דעתו טרם שמיעת הדיון איננו יכול לשבת בדין. הנשיאה חיות חזרה ושנתה הלכה זו, הן באשר לעצמה והן באשר לשופטים אחרים במערכת בתי המשפט. אני סמוך ובטוח שלאחר שהנשיאה, שהביעה את עמדתה בצורה כה מובהקת ונחרצת, תמנע מלשבת בהרכב השופטים שידון בחוק הנוגע לעילת הסבירות״.