חשד לרצח: קשיש בן 76 מהכפר מוקייבלה שבגלבוע, שהתכונן לקראת נישואיו לאישה השלישית בחייו, מילא את ביתו בכסף, בזה ובתכשיטים. אלא שהחלומות והרצונות שלו להינשא בקרוב, לא יצאו לפועל, והבוקר (ראשון) הוא נמצא בביתו ללא רוח חיים, כשהוא קשור למיטתו, זאת על פי החשד לאחר שחווה שוד.

חשד להנחת רימון הלם בפתח בית באשדוד, הרקע פלילי
חשד שמעלימים ממנו כספים ונורה למוות: פוענח רצח יבגני סטפנוב בחיפה

במשטרה פתחו בחקירת החשד לרצח, וממתינים לתוצאות ניתוח גופתו מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר כדי לקבוע את נסיבות המוות.אפשר שהגבר חווה אירוע לבבי נשקלת במשטרה, אך העובדה שנמנעה ממנו האפשרות להזעיק עזרה ולקבל טיפול מציל חיים מצטרפת לנסיבות שהובילו בסופו של דבר לפטירתו מתאגדים לחשד לאירוע רצח.

מהחקירה הראשונית עולה כי הקשיש, איש אמיד לכל הדיעות שילדיו ממשיעים את דרכו בחברה ללימודינהיגה שהקים, נערך לנישואיו בפעם השלישית, הפעם עם תושבת שטחים. לשם כףך, דאג לאחסן בביתו תכשיטים, זהב וכסף כחלק מהנדוניה שבכווונתו למסור לרעייתו לעתיד.

נשקל החשד כי המידע על הרכוש בביתו זלג אל גורמ ים עבריינים שהחליטו לשדוד אותו והגיעו באותו הבוקר לביתו, קשרו אותו למיטתו ועזבו את המקום עם רכוש רב. בשלב שלאחר מכן, על פי הבחשד, בעוד שהקשיש נותן קשור למיטתו, ככל הנראה הו חווה אירוע לבבי ולא היה יכול להזעיק לעצמו עזרה. כאשר אותר בדירה, היה מאוחד מדי להצילו ונאלצו לקבוע את מותו.

חוקרי מרחב העמקים במשטרה הגיעו לדירה, ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע. הרקע פלילי.