הצהרת תובע הוגשה היום (שלישי) בבימ"ש השלום ראשל"צ כנגד שי בלום, תושב מכבים, החשוד ברצח של בנו המאומץ עומרי לפני כשלושה שבועות, ביישוב. בתחילת השבוע יוגש נגד בלום כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז מרכז. 

אומץ בגיל 14, ונורה למוות ע"י אביו המאמץ: חשד לרצח מזעזע במרכז הארץ
רוקנו את המחסנית על בן ה-5: כתב אישום חמור בגין ירי בא"א פאחם

במשטרה מתבססים על ממצאים שנאספו מזירת האירוע וכן על תוצאות נתיחת גופת הצעיר, מהם עולה כי במהלך התקרית האלימה עם האב המאמץ ביצע האב ירי של לא פחות משבעה כדורים לעבר פלג גופו העליון של הבן, כולם באזור החזה והסנטר, וכדור נוסף לעבר גבו

בנוסף, נותרה נעוצה בלבו של המנוח הסכין, כאשר האב דקר את בנו פעמיים אחרי הירי. בחקירה עלה כי גרסת החשוד אינה מתיישבת בקנה אחד עם הממצאים שעלו מהזירה. האב טען כי פעל מהגנה עצמית מתוך סכנה לחייו, אך לא ידע להסביר כיצד רוקן מחסנית שלמה של כדורים לעבר בנו, חלקם בעת שכבר היה שרוע על הרצפה, ויתרה מכך גם השלים את הרצח בנעיצת הסכין והותיר את הסכין נעוצה בלבו.

האב טען כי לאחר הירי, כשעמד לעזוב את המקום, חשד שבנו עלול לקום לעברו ומשם בעצם דקר את הבן. במשטרה ובפרקליטות לא מקבלים את הטענה הזו.

החשד הוא כי האב המאמץ בלום החליט לשים קץ לחייו של הבן נוכח מערכת יחסים בעייתית אליה נקלעה המשפחה מול הבן, תשוש הנפש, ממנו גם ביקשו לאחרונה להסיר את האפוטרופוסות. חוקרי המשטרה הצליחו להגיע אל אמו הביולוגית וגבו עדות מהשכנים ובני המשפחה, ומשם עלו עדויות לכאורה על מערכת היחסים שהחלה עם אימוצו של עמרי, שנולד עם תסמונת אלכוהול, בגיל שנה. 

הוא התגלה כילד עם צרכים מיוחדים שנטה להסתבך בפלילים. לאחרונה עלה כי במשפחה החליטו לעבור לחו"ל ונבחנה האפשרות להפסיק את האפוטרופוסות על הבן ולהפריד כוחות. הדברים האלה לא היו לרוחו של עמרי וכשבוע לפני הרצח התלונן האב החשוד במשטרה על איומים לכאורה מצדו של הבן, תלונה שנסגרה לאחר שעלה כי מדובר בשיחה טלפונית עם אמירה כוללנית שלא הצביעה על חשד למסוכנות. 

קודם הרצח, התקשר הבן למשטרה והתחנן לקבל סיוע בטענה כי הוא נמצא באמצע כביש לאחר שעזב את ההוסטל בו שהה מרצון, וכי אין לו לאן ללכת. שוטרי סיור ששוחחו איתו ניגשו לסייע לו, והובילו אותו לתחנת המשטרה. לאחר ששוחחו עם ההוסטל פנו השוטרים להורים המאמצים ואלו הסכימו לקבלו לביתם.

רבע שעה אחרי שהגיע לביתם יצאו האב והבן לשטח הפתוח הסמוך לביתם, שם ניסה האב לשכנע את הבן לחזור להוסטל. האב, לדבריו, התכוון להפקיד בידי בנו 400 ש"ח כדי שיוכל להגיע לאילת, אולם לדבריו תוך כדי השיחה נרשמה תפנית בעלילה כשבנו ניסה לדקור אותו. לדבריו, הוא חש סכנה לחייו, ולכן ירה בו שלוש פעמים, לפי מיטב זכרונו. הטענה הופרכה על ידי המכון הביולוגי, שכן על גופו נמצאו שמונה פצעי ירי.

גופת הצעיר נמצאה בשטח פתוח מאחורי בניין ברחוב האנפה 219. מבדיקה עלה כי הקורבן הינו מתמודד נפש, ששהה במוסד רפואי, לא על פי צו. הוריו המאמצים אימצו אותו כאשר היה בן 14. בתוך בית המשפחה התפתח עימות בין הצדדים. בשלב מסוים, האב והבן ירדו לשטח הפתוח הציבורי, שם התפתח כאמור העימות בין השניים.