הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

מדובר בצעיר אשר מתגורר עם אביו זאת לאחר שהוריו התגרשו עת היה בגיל -7 שנים. מאז גירושי הוריו הצעיר מחולק בין אימו לאביו ואובחן מגיל ילדותו כילד שונה אשר סובל מבעיות נפשיות ורגשיות, וכבר כילד טופל בטיפולים תרופתיים שמטרתם ויסות וייצוב מצבו הנפשי. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד יאיר בן שטרית לחצו כאן

לטענת עורך דין יאיר בן שטרית הצעיר קיבל פרופיל 45 ואובחן כסובל מבעיות רפואיות כשבין היתר משקלו הגיע למעל 130 קילו וכתוצאה מכך הוא מתמודד עם בעיות לחץ דם, כולסטרול גבוה ובדיקות דם לא תקינות. עוד מדובר בצעיר סובל מבעיות נשימה ומתקשה ללכת.

עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)
עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)

למרות הנסיבות האישיות הקשות מהן סובל הצעיר, צה"ל הורה על התייצבותו לגיוס. אולם מיד לכך פנה עו"ד יאיר בן שטרית המייצג את הצעיר לגורמים בצה"ל בבקשה בהולה להורות על מתן פטור למרשו, על מנת להימנע ממצב בלתי הפיך.

עו"ד בן שטרית ציין בפני הגורמים בצה"ל כי ע"פ ‏חוות דעת של גורמי הטיפול עולה כי מרשו אינו כשיר לשרת בצה"ל בשום תפקיד, וכן על פי חוות הדעת שהותו של הצעיר בכלא או גיוסו לצה"ל תביא להחמרת מצבו.

״המדובר בבחור צעיר שסובל מבעיות רפואיות קשות מנשוא, וע"פ חוות דעת רפואיות קיים סיכון לחייו אם יאלץ להתגייס״, ‏כתב עורך דין בן שטרית והוסיף: ״מרשי נדרש, כאמור, לטיפולים רפואיים בתחום בריאות הנפש לרבות טיפולים רפואיים כתוצאה מבעיות בלחץ דם, קשיי נשימה, וכולסטרול לא תקין. מצבו של מרשי הולך ומתדרדר מיום ליום! לפיכך, יש להביא את מרשי לפני גורם ברה"ן צה"ל בדחיפות וזאת ללא התייצבות לגיוס״.

"החובה לשרת בצה"ל היא חובה אזרחית ומוסרית אלא שלא כל צעיר בישראל כשיר לשרת, אין לי ספק כי לו היה מגוייס מרשי היתה נשקפת סכנה ברורה ומוחשית לבריאותו וחייו" סיכם עו"ד בן שטרית

בעקבות בקשתו הבהולה של עו"ד בן שטרית התקבלה תשובת הועדה בצה"ל, לפיה לאור פנייתו וטיעוניו נמצא לנכון להמליץ על קביעת פרופיל שאינו בתחום הכשירות לשירות הצבאי וצו הגיוס בוטל באמצעות פטור משירות צבאי על ידי הוועדה שהמליצה על אי כשירות לשירות צבאי.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד יאיר בן שטרית שלחו וואטסאפ
הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]    
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר