לפני מספר ימים הנחה בית המשפט את העותר (אל"מ פלוני, שביקש שפרטיו יישארו חסויים מחשש לביטחונו) המיוצג על ידי עוה״ד עודד סבוראי וסיון האוזמן, להעמיד לעתירה נגד צמצום עילת הסבירות עותר אחר, ששמו יהיה מותר בפרסום. עוה״ד הגישו לבית המשפט את הבקשה כי האלוף (מיל') רוני נומה יהיה העותר וכעת ממתינים לאישורו הסופי.

מלחמת הרשויות בפתח: זו השאלה המרכזית סביב בג"ץ עילת הסבירות
עוה"ד המייצג את לוין בבג"ץ: "הטיעון המרכזי - שאלת סמכות ביהמ"ש"

לטענתם, ייחודה של עתירה זו בקריאתה לבית המשפט להגן על משרתי כוחות הביטחון בסדיר ובמילואים, שכתוצאה ישירה מתיקון החוק אשר מביא לביטול עילת הסבירות, יהיו נתונים בחשיפה מוגברת לנקיטה נגדם בהליכים פליליים בהאג ובטריבונלים בינלאומיים אחרים – מעצר, חקירה והעמדה לדין פלילי - בגין פעילותם המבצעית.

רוני נומה (צילום: פרטי)
רוני נומה (צילום: פרטי)

אלוף (מיל') רוני נומה: "הגשתי את העתירה מתוך דאגה לשלומם של  פקודיי ,חבריי ומפקדיי, אנשי כוחות הביטחון - מצה״ל, השב״כ, המוסד והמשטרה. אני משוכנע שכשחברי הקואליציה הצביעו על תיקון החוק, הם לא לקחו בחשבון את הסיכון הנשקף ממנו לנו הלוחמים ולכל מי שנמצא בליבת העשיה המבצעית בכל הזירות. ערעור מעמדה ועצמאותה של מערכת המשפט והחקירה בישראל יגדיל באופן משמעותי את הסיכון להתערבות מערכת המשפט הבינ״ל בנעשה בישראל ובכך מסכן וחושף את משרתי כוחות הביטחון להליכים משפטיים פליליים מחוץ לישראל".

נומה שימש בעברו כמפקד פיקוד המרכז, מפקד מפקדת העומק, מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה, מפקד המרכז הלאומי לאימונים ביבשה, מפקד עוצבת סיני, מפקד עוצבת האש ומפקד חטיבת הנח"ל.