תושבי אבו סנאן בהלם אחרי הטבח שהתרחש הערב (שלישי) בכפר, בו נרצחו ארבעה בני אדם, בהם מועמד לראשות המועצה. תושב הכפר סיפר למעריב כי "אנחנו מפחדים, לא יודעים מאיפה בן אדם יכול לחטוף. גם אנשים חפים מפשע יכולים לחטוף כדור בימינו".

טבח באבו סנאן: ארבעה נרצחו, בהם מועמד לראשות המועצה
פורק מהרכב ויורה באמצע הכביש: צפו בתיעוד מאירוע ירי ברהט

הוא התייחס גם למתחים שקיימים בכפר, ובו חי רוב מוסלמי לצד אוכלוסייה דרוזית ונוצרית. "כל הנרצחים הערב היו דרוזים", לבסוף סיכם: "נקווה לטוב ושנעבור את הבחירות בשלום".

בכיר ברשות המקומית וקרוב משפחה של שלושה מהנרצחים  הוסיף: "עכשיו מפנים את הגופות עם האמבולנסים. כוחות המשטרה הגיעו והביאו כמה שוטרים כי כל הכפר הגיע לזירת הרצח שהייתה מחוץ לכפר - במטעי הזיתים שנמצאים צפונית לכפר. כולנו עומדים בהלם ולא יודעים מה להגיד. עם כל גל הרציחות הקשה, העדה הדרוזית באבו סנאן לא חוותה אף פעם רצח. זה מוזר וזה הקפיץ את כולם. זה בא בהפתעה. אין לי שום הסבר".

"שלושת הנרצחים - אחד מהם מירכא. הם אנשים שעבדו והתפרנסו בכבוד. אין להם בעיות עם אף אחד. באו והפתיעו אותם מתוך בקתה במטע הזיתים. הם קרובי משפחה שלי. שלושת הנרצחים מאבו סנאן הם משפחה שלי. חגים ואירועים ביחד. בני דודים. זה הלם. ראיתי את הגופות. אי אפשר לתאר את הגועל של האנשים שמסוגלים לעשות דבר כזה. אנחנו אובדי עצות עם פתרונות לתופעה הזו".

חודשיים וחצי לאחר מסע רצח בו קיפחו את חייהם חמישה קורבנות ביפיע, טבח אירע הערב באבו סנאן שבו הוצאו להורג ארבעה בני משפחה, שלושה מהם תושבי הכפר, רג'אזי סעב מועמד מוביל לראשות המועצה ובן משפחה נוסף תושב ירכא.

רג'אזי סעב (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
רג'אזי סעב (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה, נאלצו לקבוע את מותם לאחר שהוכנסו לזירה בסיוע כוחות משטרה לאחר שבמקום התפתחו מהומות אלימות קשות. במקביל, המשטרה פתחה בחקירת האירוע ובסריקות אחר חשודים שנמלטו מהזירה. מדובר במקרה חמור ביותר שמעלה את מספר הקורבנות בחברה הערבית ל-149. 

מחקירה ראשונית עולה החשד כי הרקע לאירוע פוליטי מה שמצביע על התחממות מסוכנת במגזר באזור הצפון. החיסול מתרחש כיממה לאחר שאמש נורה למוות מנכ"ל עיריית טירה ד"ר עבד אלרמאן קשוע. השב"כ הודיע הבוקר כי יתערב בחקירת הרצח, זאת בעקבות פנייתו של שר הפנים משה ארבל לראש הממשלה בנימין נתניהו וכן היותו סמל שלטון מקומי.

פראמדיקים של מד"א רועי וישניה שבתאי ואילן לוין סיפרו: "מדובר באירוע קשה. במקום הייתה המולה רבה, ארבעת הפצועים בגילאי 30 עד 50 שכבו בשטח חקלאי כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפציעות ירי בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

התמונה בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]