פשיטה דרמטית בצפון: כוחות משטרה חשפו היום (חמישי) בנצרת, מנהרה תת קרקעית השייכת לארגון הפשעה של משפחת בכרי. על פי החשד, המנהרה שימשה לאורך זמן להסלקת אמצעי לחימה עבור הארגון, כמו גם מקום מסתור לעבריינים בזמן פשיטות של המשטרה. 

שבועיים אחרי ניסיון חיסול אחיינו: המשטרה סיכלה את הנקמה בדקה ה-90
המפכ"ל לשעבר: "לשקול שימוש באמצעים לא דמוקרטיים למיגור הפשיעה במגזר"

פתח המנהרה אותר בבית נטוש בעיר. גודלה של המנהרה מוערך בעשרות מטרים, והיא מתפצלת לשלושה חדרים.

המשטרה על הרצח באבו סנאן (צילום: דוברות המשטרה)

במסגרת המאבק של היחידה המרכזית מחוז צפון, לאור החיסולים שהתרחשו כחלק מהסכסוך המדמם בין כנופיות בכרי וחרירי, הבינה המשטרה בתקופה האחרונה כי אנשיו של בכרי נעלמים בתקופות של מתיחות בין הצדדים. במהלך מרדף אחר חשוד שהשליך אקדח, הוא ברח ונעלם לאחת הסמטאות, מה שהדליק לשוטרים נורה אדומה, שהתחילו לאסוף מידע בנוגע לאזור כולו ולמבנה המדובר.

המנהרה של ארגון הפשיעה של בכרי שאותרה בנצרת (צילום: דוברות המשטרה)
המנהרה של ארגון הפשיעה של בכרי שאותרה בנצרת (צילום: דוברות המשטרה)

פעולות המשטרה הובילו את השוטרים להבין כי מדובר ב"בית בריחה", שכלל שלושה חדרים, בהם אחד שבו אוחסנה תחמושת רבה, ועוד שניים שבהם זוהו עקבות, מה שהעיד על כך שאנשים שהו בהם. במקום נחשפה המנהרה ששייכת, כאמור, לארגון הפשיעה של בכרי.

בתגובה, מסר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מברך ומחזק את מפקדי ושוטרי המחוז הצפוני על חשיפת המנהרה באורך עשרות מטרים של ארגון הפשיעה בכרי בנצרת - שעל פי החשד המנהרה שימשה את אנשיו של סמיר בכרי, מהעבריינים המסוכנים והמבוקשים בישראל למקום מסתור בזמן פשיטות משטרתיות ומרדפים אחרי עבריינים. המאבק העיקש אותה מובילה משטרת ישראל נגד ארגוני הפשיעה נמשך כל העת. חשיפת המנהרה שככל הנראה נחפרה במשך שנתיים, היא מכה אנושה עבור הארגון".