מי יודע היכן נמצאות ומה עלה בגורלן של שתי אחיות בעלות אזרחות אמריקאית - ליבה בת ה-8 ואחותה שרה בת ה–12, שהיו אמורות לחזור בשישי האחרון בשעות אחר הצהריים לחזקת אביהן שהגיע במיוחד מארצות הברית אחרי 10 ימים שבהן שהו בחזקת אימן, ומאז נעלמו עקבותיהן.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

במחוז הצפוני של המשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע ובניסיונות לאתר את האם והבנות המוגדרות כנחטפות על פי החלטה של בית משפט בפנסילבניה, שהעניק את האישור לחופשה בחזקת ההורים למשך 10 ימים, אולם הציב תנאים ברורים שהפרה שלהם מהווה חטיפה.

נציין כי מדובר בבני זוג גרושים כשלאב עופר גולדשמידט אזרחות ארצות הברית ואזרחות ישראלית ואילו לאם טלי אזרחות ישראלית בלבד. 

הבנות נולדו בארצות הברית ומעולם לא הגיעו לישראל עד לפני כשבוע וחצי, עת הגיעו לחופשה בבית סבתן בגדרה ובימים האחרונים הודעות ששלחה שרה אל אביה העלו סימני שאלה מדאיגים שמתבררים כי הם לא היו משוללי בסיס. 

כבר כשעופר קיבל את ההודעות מבתו הוא עדכן את עורכי הדין שלו בישראל, לירון אוכמן ובעלה עו"ד שי אוכמן, ואלו יצרו קשר עם מוקד 100 של המשטרה והעבירו דיווח מלא שהוביל לכך שניידת יצאה אל בית הסבתא ועדכנה שהכול כשורה. 

עתה מתברר שדווקא החששות של האב והבת לא היו לחינם. נציין כי במשך שעתיים תמימות שהיו ארוכות עבורו כנצח המתין האב לבנותיו אולם אלו לא הופיעו. כל ניסיונותיו ליצור איתן קשר עלו בתוהו. בצר לו פנה למשטרה והתלונן על היעלמותן של בנותיו. 

עורכת הדין לירון אוכמן, המייצגת את אביהן של הבנות יחד עם בעלה עו"ד שי אוכמן, מסרה: "מדובר בזוג גרוש, עופר הוא אזרח אמריקאי וישראלי ואילו האם טלי היא אזרחית ישראלית בלבד. לזוג שלושה ילדים כאשר הגדול ביניהם בן ה–15 במשמורת מלאה של האב והוא לא בקשר עם האם ואילו שתי הבנות בגילאי 12 ושמונה נמצאות במשמורת משותפת עם האם. הם מתגוררים בארצות הברית. האם קיבלה מבית המשפט בפנסילבניה אישור להוציא את הבנות לחופשה בישראל ובמסגרת הפסק דין ניתנו הנחיות לפיהן הבנות צריכות להיות בקשר יום יומי עם האב וביום העשירי הוא אמור להגיע לישראל לתחנת הרכבת באוניברסיטה בתל אביב בשישי ב–17.00, ושם היא משיבה לחזקתו את הבנות".

האב המתין לבנות בקוצר רוח כשגם אחיו מתפרסים בתחנות שונות באזור על מנת למנוע טענות שהיא לא איתרה אותו אולם האם ובנותיה לא הגיעו ליעד שנקבע וכאן עלה חששו של האב שמשהו לא טוב קורה. 

החשש זה לא התעורר מאליו שכן כבר מיום שני הבת שרה בת ה–12 החלה לשלוח לאביה הודעות מדאיגות, בהן כתבה: "'אבא אני שומעת את אמא שהיא הולכת לרכוש פאה, היא רבה עם סבתא וסיפרה לה מה התוכנית וסבתא לא מסכימה. היא מדברת על דירה, היינו בבית המשפט, היא קיבלה תשובה שהיא לא מרוצה ממנה והיא מאד כועסת'. כל זה קורה שהאב עדיין בארצות הברית", משחזרת עורכת הדין אוכמן את התרחשות האירועים.

בעקבות אותן הודעות, עורכי הדין אוכמן העבירו דיווח במיידי למשטרה, נפתחה פנייה ונשלחה ניידת לבית הסבתא בגדרה, שוטר שוחח עם האם והילדה אפילו עדכנה את אביה בפרטים, והניח להם.

אלא, שהדאגה של הבת והחשש של אביה לא היו לריק. מספר שעות לאחר מכן, נותקו הטלפונים של האם ושל הבנות, הסבתא שלא ראתה את בתה 13 שנים בדיוק ביום שנעלמה האם, יצאה לחופשה במלון בטבריה וגם היא טוענת שהיא לא יודעת איפה היא ושאין לה קשר איתה. 

"ביום חמישי קיבלנו החלטה מפנסילבניה שככל שהאם לא מחזירה את הילדות ביום שישי בשעה 17.00 היא מפרה את ההנחיות וכי מדובר בחטיפה כך שעל כל הרשויות לפעול לאיתור האם והבנות. הוצאו צווי עיכוב יציאה מהארץ. עד לשישי לא הרגשנו שיתוף פעולה עם המשטרה גם לא מהשגרירות. מדובר במשפחה דתית, ואנחנו מקווים שלא נגיע לסיפור עם סיום טראגי קיצוני וכל הדאגה והמאמצים שלנו זה לאתר את הבנות כשהן בריאות. שעות קשות מאד עוברות על האב מרגע שהוא נחת בישראל".