לאחר מספר ימים של חיפושים שכלל לא מעט דאגות, האחיות שרה וליבה גולדשמידט אותרו הלילה (בין שני לשלישי) בקריית ים יחד עם אמן. האם, שחשודה בחטיפה של השתיים, עוכבה לחקירה. 

בשל סכסוך גירושין: שתי אחיות ישראליות-אמריקאיות נעדרות
פרשת הילדות הנעדרות: סבתן של האחיות נעצרה בחשד למעורבות בחטיפתן

השתיים אותרו שעות אחדות לאחר שהחקירה עברה ליחידה במאבק בפשיעה (יל"פ). החוקרים הצליחו להתחקות אחרי הדירה שבה אותרו האחיות, כשהן בריאות ושלמות. אל המקום הוזעק אביהן של הבנות באמצעות פרקליטיו, עורכי הדין, לירון ושי אוכמן. 

אחרי דקות של מתח וחרדה הגיע שלב ההתרגשות, כאשר הבנות זינקו על האב בחיבוק גדול, והושבו לרשותו. בשלב הזה עוסקים החוקרים גם בסוגיה לגבי בעל הדירה, הקשר שנוצר בין האם לבינו, וזאת בצל העובדה שהבנות הוחזקו שם יחד עם האם. 

על פי החשד, האחיות שמתגוררות בארה"ב יחד עם אביהן, הגיעו לארץ לחופשה, אך "נדדו" בארץ יחד עם אמן במהלך הימים האחרונים. ב"וואלה!" דווח כי מטעם עורכי הדין לירון אוכמן ושי אוכמן המצייגים את אבי האחיות, נמסר: "האב מבקש להודות לכל עם ישראל על שיתוף הפעולה הציבורי, שהביא לנקודת המפנה הדרמטית שיורחב עליה עוד בהמשך". 

מעצר האם לאחר איתור האחיות  (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר האם לאחר איתור האחיות (צילום: דוברות המשטרה)

עוד נמסר מטעמם: "אנחנו שמחים שהמאמצים המשפטיים והתקשורתיים שלנו גרמו להבי כי מדובר באירוע חטיפת ילדים החוסה תחת 'אמנת האג', מה שאפשר למעשה לרשויות לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותן לאיתור הבנות". 

אתמול בשעות הערב נעצרה סבתן של האחיות, בחשד למעורבות בחטיפתן. האם הייתה אמורה להביא את הבנות לאביהן ביום שישי האחרון, אך עקבותיהן של השלוש אבדו. 

לאחר שביום שבת האחרון הן נעלמו באזור השפלה, על אף שהיו אמורות לחזור בשעות אחר הצהריים לחזקת אביהן שהגיע במיוחד מארצות הברית, המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע ובניסיונות לאתר את האם והבנות שהוגדרו כאמור כנחטפות. השתיים הוגדרו כך ע"י בית משפט בפנסילבניה, שהעניק את האישור לחופשה בחזקת ההורים הגרושים למשך עשרה ימים, אולם הציב תנאים ברורים שהפרה שלהם מהווה חטיפה.