מאות חרדים קיצוניים הגיעו הלילה (רביעי) לשכונת רמת בית שמש ב', עקב הגעתה של ראש העיר עליזה בלוך לסיור במבנה בית ספר חרדי שעתיד להיפתח בשנת הלימודים. במהלך ביקורה של בלוך, החרדים יידו לעבר המבנה חפצים והציתו קרשים סמוך למתחם.

"אם רבין לא היה נרצח - ייתכן והיה הסדר קבע": יוסי ביילין נזכר בימי אוסלו
ברביבאי מגיבה לאיחוד: "כנראה שחולדאי בלחץ, אחרת לא היה עושה זאת"

בשל ההתפרעויות, בלוך הייתה נצורה בתוך המבנה למשך כחצי שעה. בנוסף, ההמונים ניפצו גם את שמשות רכבה של בלוך והשחיתו אותו. בעקבות האירוע, כוחות משטרה רבים הוזעקו וסייעו לבלוך להתפנות מהמקום. במהלך הפרות הסדר, יידו המתפרעים אבנים גם לעבר כוחות המשטרה וכתוצאה מכך נחבל בראשו שוטר שנזקק לטיפול רפואי כשמצבו קל.

כוחות משטרה נוספים שהוזעקו לאזור בפיקוד מפקד תחנת בית שמש, פעלו במשך דקות ארוכות להדיפתם בכוח ופיזורם של מפרי הסדר, ואיפשרו את עזיבתה של ראשת העיר מהמקום ללא פגע. המשטרה פתחה בחקירה במטרה למצות את הדין עם החשודים במעשי האלימות והוונדליזם במקום.

ראש העיר עליזה בלוך מסרה לאחר התקרית: "הערב במהלך סיור שלי הייתה שם קבוצה של מפגינים שלא ממש אהבה את הכיוון שאליו אנחנו לוקחים את העיר, והתנהגה באופן ממש לא נעים. אנחנו לא ניתן לסוג כזה של התנהלות להשפיע עלינו. הרוב המוחלט של התושבים רוצה בחיים המשותפים".

שר הפנים משה ארבל התייחס גם הוא לנושא: ״שוחחתי הלילה עם ראש העיר בית שמש ד״ר עליזה בלוך אחר המתקפה האלימה שחוותה. האלימות היא רעה חולה שיש לעקור מהשורש כלפי כל אדם וכלפי נבחרי הציבור. אני מצפה מגורמי האכיפה לפעול באופן מיידי לשמירה על שלומם של נבחרי הציבור בשלטון המקומי מפני כל מי שמרים את ידו על נבחרי ומשרתי הציבור״.