מקורבים לשופט העליון יוסף אלרון אשר הציג את מועמדותו לנשיאות בית המשפט העליון בניגוד לשיטת הסניוריטי, לראשונה בהיסטוריה, אומרים ל'מעריב' כי אלרון הציג את מועמדותו מכיוון שהוא משוכנע כי הוא הנשיא הטוב ביותר שיכול להיות לבית המשפט העליון.

לתפיסתו של אלרון, כהונתו כנשיא במידה וייבחר, תרומם את מעמדו של בית המשפט העליון ותוריד את הביקורת שיש בציבור נגד הרשות השופטת בכלל, ובפרט נגד בית המשפט העליון עצמו. לדברי המקורבים, לעמדת אלרון כהונה שלו כנשיא גם תלמד על גיוון בעמדות ובדעות בבית המשפט העליון.

בנוסף, ישנו דגש על יכולותיו המקצועיות של אלרון שהן "מעל ומעבר", כאדם שעשה את הדרך מהמעברה בה גדל אל בית המשפט העליון כשהוא עובר בכל שלבי הסולם השיפוטי – כולל נשיאות בית המשפט המחוזי בחיפה. לעמדת אלרון, במידה והוא ייבחר, הדבר יוריד המון מהמחלוקת שיש כלפי בית המשפט העליון מכיוון שאלרון אינו מזוהה עם הימין או עם השמאל ועם הביקורות הידועות על בית המשפט. מאז הכריז על מועמדותו לנשיאות העליון בניגוד לשיטת הסניוריטי, אלרון נתון תחת אש של גורמים בכירים בבית המשפט העליון.

בטורי דעה שונים נכתב כי יש להשעות את אלרון מתפקידו, וכי הוא אף אינו ראוי להיות שופט עליון. למול הביקורת הפומבית נגדו, ללא הגנה של המערכת שבדרך כלל נזעקת להגן על שופטים, אלרון לא מתרגש. זה כל הזמן היה ככה, שבכירים במערכת המשפט יצאו נגד אלרון באופן פומבי. מאיפה אנחנו יודעים ששופטי העליון התנגדו למינוי של אלרון כי "הוא לא קורץ מחומר שממנו עשוי שופט עליון"? הם דאגו לפרסם את זה. זה תמיד היה פומבי", אומרים למעריב מקורבי אלרון. "הכעס על אלרון הוא בגלל שרצו למנות במקומו לעליון את רון סוקול, החתן של שופט העליון בדימוס תיאודור אור. שופטי העליון נלחמו בשבילו, ואז באו שקד וכחלון, דפקו על השולחן, והביאו שופט שמה לעשות – נולד במעברה והוא לא חלק מה'משפחה' שדואגת למנות אחד את השני בבית המשפט העליון. בעליון לא אהבו את המינוי שלו. אלרון כבר רגיל לביקורות האלה והוא מתייחס אליהן בבוז".