עורך הדין והפעיל החברתי גונן בן יצחק, הורשע בגין הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, בעת שנכח בהפגנה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתאריך ה-18 ביולי 2020. יחד עם זאת, הוא זוכה מעבירה של התקהלות אסורה, שהופיעה גם היא בכתב האישום שהוגש נגדו.

לא להאמין: זה העונש המגוחך שקיבל פלסטיני שהסתנן לישראל | פרסום ראשון
שפי פז סוגרת חשבון עם מאי גולן: "עסקנית שעושה עלינו סיבוב"

על פי כתב האישום, בן יצחק לקח חלק בפגנה שהתקיימה במקום באזור השעה חצות, הפריע לפעילות המשטרה וקיים התקהלות אסורה. "לאורך ההפגנה, ניסו המפגינים מספר פעמים לצאת לתהלוכה לא חוקית אך נבלמו על ידי כוחות המשטרה. בנוסף, בשלבים שונים של ההפגנה ירדו המפגינים לכביש וחסמו את התנועה. משלא נשמעו המפגינים לקריאות השוטרים לעלות חזרה למדרכות, נאלצו השוטרים להדוף את המפגינים לעבר המדרכות", נכתב.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בחצות, קראו כרזו המשטרה למפגינים, כי ההפגנה איננה חוקית וכי עליהם לעזוב את המקום. עם זאת על פי כתב האישום, מספר מפגינים, ביניהם בן יצחק, סירבו להנחייה, ואף בחר לפעול מול המכת"ז שהיה במקום. "הנאשם קרא למפגינים אחרים לרוץ לעבר המכת"ז וחסם את נתיב נסיעה", נכתב. 

עוד צויין בנוגע למעשיו באותו הלילה: "בהמשך לכך, נשכב הנאשם מתחת למכת"ז וחיבק בידיו חלק מגחון המכת"ז, וזאת בכוונה למנוע את המשך התקדמותה ולסכל את השימוש בה. על אף דרישות חוזרות של נצ"מ יעקובי, סירב הנאשם לשחרר את אחיזתו במכת"ז בכוח ולצאת מתחתיה. לאור זאת נאלצו השוטרים להשתמש בכוח כדי לנתק את הנאשם מהמכת"ז ולפנותו מן המקום".