מעצרם של שניים מהנערים החשודים שנעצרו היום (שלישי) בחשד למעורבות בתקיפת הנער בפתח תקווה הוארך על ידי בית המשפט בשלושה ימים, שלושה נוספים בדרכם לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם

נערים תקפו בשוקר ובאגרופים: המשטרה חוקרת אירוע חריג בפתח תקווה

במקביל, עצור אחד מתוך השבעה הסגיר את עצמו למשטרה לפני שעה קלה. הוא ועצור נוסף המיוצגים ע"י עו"ד משה יוחאי סיפרו בחקירתם כי קיבלו סרטון מהבחור שהותקף וחשוד נוסף, שבו הם נראים תוקפים אחר ואומרים להם "אתם הבאים בתור"

עו"ד ברוריה פריד המייצגת את הנער שהוכה טענה כי "הנער טען בפני שיש לו הודעה שנמצאת במשטרת פתח תקווה שהנער שהוכה עם הנשק שלח לו ובה הוא כתב: 'תודה רבה על העזרה, אתה לא מעורב'. לא רק שהוא לא היה מעורב, הוא נתן עזרה לנער שהותקף. בגלל הסרטון הקודם בו הוא נוכח, המשטרה רוצה לחקור אם הוא יודע עוד דברים שיכולים לעזור לה. זה נער נורמטיבי, לומד ברמלה. ארובות העיניים שלו שבורות, האף שבור, עור התוף קרוע - הוא נראה נורא ואיום".

"הוא לא הלך להתלונן במשטרה, הוא הלך לבית החולים ועשה בדיקות. הוא רצה לנוח. האירוע התרחש ביום שישי ואתמול פורסם הסרטון על ידי הנערים שהיכו אותו", הוסיפה. 

עו"ד ברוריה פריד המייצגת את הנער שהוכה בפ"ת (צילום: אלון חכמון)

פרקליטו, עו"ד אילן ששון, התייחס לאירוע וטען כי "אנחנו מבינים שכל הרשת גועשת מאירוע שפורסם ברשת. הלקוח שאני מייצג לא קשור לאירוע התקיפה, הוא הבחור שביקשו את נפשו ובעקבות זה הרביצו לבחור שתועד בסרטון. הסרטון מזעזע גם אותנו, גם אותו, אבל שיהיה ברור לכולם - הוא לא קשור לסרטון הזה".

פרקליט אחד החשודים בתקיפה בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

לדבריו, "הם מייחסים לו סרטון אחר שגם הוא הופץ ברשת שבעקבותיו נולד הסרטון האכזרי ביותר. אנחנו לא יודעים שזה הוא בכלל, זה מה שחושדים במשטרה אבל הם גם לא יודעים להגיד. הנער שנעצר מצבו לא טוב בכלל, בטח לא המצב הנפשי. מדובר בנער בן 14 וחצי שנעצר על לא עוול בכפו שהוא לא קשור לאירוע הדרמטי והחמור. לטענתו היו אירועים ישנים, סכסוכים ביניהם, אבל הכל נסגר ביניהם ולכן לא ברור מאיפה צץ האירוע". 

תחנת משטרת פ"ת אחרי הלינץ', צילום: אלון חכמון

כאמור, ברשת נפוץ תיעוד של  אירוע אלימות חריג בקרב בני נוער בגינת שעשועים בפתח תקווה. בסרטון נראים הנערים, אחד מהם רעול פנים, חמושים בברזלים ובמקלות ונוקטים באלימות פיזית קשה כלפי נער, ככל הנראה בעקבות אירוע מתגלגל בינם. בסרטון הנערים דורשים מהנער באיומים לחשוף בפניהם את כתובתו של נער אחר, תוך שהם מציינים "אתם פתחתם עלינו, הלשנתם". בעודם מכים בו ובועטים בו, הנער נשמע מתחנן "תפסיקו, אמא שלי בבית חולים".

בעקבות הסרטון המזעזע שמופץ ברשת פנה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למשטרה והדגיש כי מדיניותו לעשות כל מאמץ  בכדי לעצור את בני הנוער המתעללים הנראים בסרטון שמופץ ברשת מכים נער אחר עד זוב דם. לדברי השר בן גביר: "המדיניות שלי למשטרת ישראל ברורה - אפס סובלנות כלפי התנהגות אלימה ומתעללת בקרב בני נוער".