חנקה תלמידה בת שכבתה עד שאיבדה את הכרתה ולאחר שהיתה שרועה על המדרכה בעטה בגבה והכתה אותה. זה החשד שמייחסת המשטרה לקטינה בת 13 תושבת נוף הגליל שסרטון רץ ברשת החברתית מתעד אותה כשהיא בועטת בקטינה בת 12 ששרועה על המדרכה מחוסרת הכרה ללא יכולת תגובה.

הלינץ' בנער בפתח תקווה: חמישה צעירים יואשמו בתקיפה חמורה

בית משפט השלום בנצרת קיבל את בקשת הסנגוריה הציבורית והורה לשחרר את הקטינה למעצר בית בן חמישה תוך שהוא מותח ביקורת על המשטרה שלא איפשר לאימה של הקטינה להיות נוכחת בחקירתה לכאורה. אלא שבמשטרה הודפים את הטענות. הטוען המשטרתי הגיב שיש סעיף בחוק שבחקירה ראשונה מסוג ומחשש לשיבוש גובים עדות מהחשודה בלי נכוחות האימא. בית המשפט קיבל את הטענה

עוד מציינים במשטרה כי מדובר באירוע חמור ביותר שעת נחשף ברשת החברתית קיבל עדיפות עליונה מבחינתה המשטרה שפתחה בחקירה ללא תלונה או מידע כלשהו לבד מאותו סרטון. עולה כי הסרטון שתיעד את החשודה כשהיא בועטת בקטינה השכובה על הרצפה רגע אחרי שלפתה ידה סביב צווארה עורר סערה בקרב הורים ונערים ברשת החברתית ואכן תוך זמן קצר לאחר שהמשטרה עירבה את שירותי הרווחה בנוף הגליל ואת בית הספר שבו לומדות שתי הקטינות הקורבן והתוקפת באותה שכבה, הגיעו חוקרים לביתה של קורבן התקיפה וזו נותרה המומה ופעורת פה.

חוקרי המשטרה גבו ממנה עדות מפורטת במהלכה ציינה כי מדובר במקרה אלימות חמור הגובל בבריונות שהופעלה נגדה ללא כל סיבה לכאורה. מיד לאחר מכן הגיעו החוקרים אל החשודה בתקיפה וזו הובאה לחקירה בתחנת המשטרה בלוויית אביה . במהלך חקירתה סיפרה החשודה כי מדובר במשחק הנהוג בבית הספר ובו לכאורה תלמידים חונקים את חבריהם אלא שבמקרה זה הקטינה איבדה את הכרתה לכאורה שלא בכוונה. במשטרה בוחנים את הטענות ומתייחסים לעדותה של המתלוננת הטוענת כי הותקפה באלימות ואיבדה את הכרתה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

תקיפת הנערה בנוף הגליל (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
עו"ד דוד קליינמן שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית הקטינה בת ה12 שנעצרה בחשד לתקיפה: "בית המשפט קיבל את טענותינו והורה על שחרור הילדה למעצר בית של 5 ימים תוך שהוא מבקר את התנהלות המשטרה שפגעה בזכויותיה  ומנעה מאמה להיות נוכחת בחקירה. בית המשפט אף ציין שניתן היה להשלים את החקירה גם ללא מעצרה. אנו מצפים ממשטרת ישראל להקפיד על זכויות של חשודים ובמיוחד כשמדובר בילדה בת 12 על גבול האחריות הפלילית שהחקירה והמעצר הם טראומתיים עבורה".
נזכיר כי בראשית השבוע האחרון הוגש כתב אישום חמור כנגד ארבעה בני נוער מפתח תקווה בגילאי 15 – 17 לאחר שנעצרו בגין אירוע לינץ' במהלכו תקפו והלמו באכזריות בקטין בן גילם בגינה ציבורית בעיר. האירוע תועד בסרטון והופץ ברשת החברתית ובעקבות פניית כלי תקשורת לרבות מעריב נפתחה חקירה יזומה במשטרת פתח תקווה כשגם באירוע זה לא היה מתלונן ולא היו פרטים מעבר לאותו סרטון.

מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון שהסרטון הגיע לעיונו הורה להעניק את מירב תשומת הלב לחקירה ולהעמיד בראש סדר העדיפות של התחנה וזאת נוכח טקס ההשפלה לכאורה שחווה הקטין, האיומים והשימוש בכלי תקיפה מסוכנים לרבות שוקר חשמלי ואף אקדח שבו נעשה שימוש באירוע נלווה במסגרת סכסוך בין שתי כנופיות נערים בפתח תקווה. אגב גם הקורבן נעצר בפרשה וגם נגדו הוגש כתב אישום בגין אירוע אחר.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]