בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי האיסור של עיריית תל אביב על הצבת מחיצות בתפלית "נעילה" המתוכננות להתקיים השנה בכיכר דיזנגוף בעיר, יישאר על כנו. "איני סבורה גם שעלה בידי העותרים להראות כי מצוות התפילה תפגע אם העותרים לא יתפללו שלושה באופן המבוקש על-ידם תוך הפרדה במרחב הציבורי על בסיס מגדרי המהווה הפלייה אסורה, ארבעה בכיכר דיזינגוף, שאינה נמנית על המקומות הקדושים ליהודים", כתבה בהחלטתה השופטת הדס עובדיה. 

"רדיפת היהדות במדינת היהודים": דיון סוער על איסור תפילת יום הכיפורים בת"א
קול מפתיע מהאופוזיציה: "ת"א לא שייכת רק לתל אביבים, אלא גם לדתיים ולחרדים״

כמו כן, היא הוסיפה: "אוסיף כי וודאי שמתפללים אינם מכשול, ותפילותינו אינן מכשול אף לא בעיני העירייה, ולא יפה לטעון כך כנטען על ידי העותרים. במיוחד לא בימים שגם בהם אנו חוזרים ומבקשים שלום, טובה וברכה, חיים, חן וחסד, צדקה ורחמים ומבקשים להתברך כולנו כאחד". 

"בית המשפט במדינת היהודים אוסר מחיצה בתפילה יהודית. איסור ראשון על מחיצה במדינת ישראל הריבונית, מאז הבריטים והמופתי", תקפה עורכת הדין צפנת נורדמן שהגישה את העתירה, והוסיפה: "סיימתי לקרוא את פסק הדין עם לחלוחית בעיניים וגולה בגרון. איזה עלבון. קודם כל כיהודיה, אחר כך כאזרחית מדינת ישראל, בסוף כמשפטנית".

כמו כן, תקפה: "פסק הדין רומס מושכלות יסוד של המשפט המנהלי והחוקתי, של השיטה הליברלית, ופוגע פגיעה קשה, צורבת, בכל יהודי שעוד לא מנוכר לגמרי לכור מחצבתו. אעצור כאן". 

חיים גורן, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו בתגובה לדחיית העתירה: "החלטה מאכזבת מאד של ביהמ"ש. אלפיים שנה נשמר חופש הדת של יהודים, ודווקא כיום – בתל אביב, העיר היהודית הראשונה נפגעה זכות בסיסית זו. למרות שמדובר בהחלטה רעה, אמשיך לפעול מול כלל הגורמים הרלוונטיים כדי להבטיח שתפילות יום הכיפורים בתל אביב יעברו בשלום ובבטחה, ובהתאם להלכה והמסורת היהודית".

מפלגת הליכוד ת"א במכתב חריף לרון חולדאי: "הטלת מגבלות על תפילות יום הכיפורים – הגדלת השסע החברתי"

מפלגת הליכוד בת"א שיגרה מכתב לרון חולדאי תחת הכותרת בו נכתב כי "אנו נמצאים בימים אלה בעיצומם של חגי תשרי, תקופה של חגים ואירועים משפחתיים וקהילתיים, של מסורת ארוכת שנים ודורות, ושל אווירה חגיגית ומאחדת בעם ישראל. אך לצערנו, אווירת החג נפגמה.

"בימים האחרונים, נדמה כי השיח סביב תפילת יום הכיפורים המסורתית בעיר, פעילות שהתקיימה באין מפריע במשך שנים, הגיע לקיצון. תפילת יום כיפור בכיכר דיזנגוף היא כידוע מסורת של שנים רבות, המתקיימת במרחב הציבורי ומאפשרת לכל אדם להשתתף ולקחת חלק באירוע על פי דרכו ואמונתו; מי שחפץ בכך מתפלל בהפרדה, ומי שלא – משתתף בתפילה מעורבת.

"ניסיון העבר מראה כי מרבית המתפללים הם תושבי ת"א-יפו, דתיים וחילוניים גם יחד, הבוחרים להשתתף באירוע מאחד ומקרב לבבות. גישת ‘איש באמונתו יחיה’ עבדה נהדר גם במקרה הזה.

"והנה, כאשר מדינת ישראל בכלל – והעיר ת"א-יפו בפרט – מפולגת מאי-פעם, בחרה עיריית ת”א לשנות מנהג של שנים רבות, ולבטל את האפשרות לתפילות נפרדות ובכך בעצם להציב הגבלות על ההתנהלות במהלך התפילות, התנהלות שנהוגה מזה שנים רבות. ההחלטה הזו פוגעת בחופש הדת והפולחן של תושבי העיר, מגדילה את השסע החברתי, גורמת למלחמות מיותרות בין תושבי העיר ופוגעת בחופש הדת של תושבי העיר. זהו זמן בו יש צורך לפעול לאחדות ולא לפילוג!".

"אנו תנועה לאומית ליברלית, המממשת מדי יום בקרב בוחריה את האפשרות לחיות בדרך בה יבחרו. אנו פונים אליך בבקשה לשנות את ההחלטה ולאפשר כמובן למי שמעוניין בכך לשמור על התרבות והמסורת היהודית על-פי אמונתו וצו מצפונו".

ישראל זעירא, מנכ"ל ראש יהודי, התייחס להחלטת בית המשפט שלא לקיים תפילה ביום הכיפורים, ומסר: "היום נפל דבר בישראל. מסורת נפלאה של כבוד הדדי בין אלפי תושבי העיר מכל המגזרים הופסקה. בית המשפט של מדינת ישראל פסק שתפילה בהפרדה על פי המסורת היהודית אסורה על פי החוק. המחיצה בכיכר דיזינגוף הייתה מינימלית, ליד החזן ואך ורק באזור זה, ולא הפריעה כלל לעוברים ולשבים. להיפך, אלפים התקבצו סביב המניין הזה ללא מחיצה והתרגשו ביחד, באחדות. אבל בית משפט לעניינים מנהליים דחה את העתירה נגד ההחלטה, והחליט לאסור עלינו לקיים את התפילה ביום הקדוש בכיכר דיזנגוף".

עוד הוסיף: "בנימוקיה לדחיית העתירה טענה השופטת הדס עובדיה כך: 'הפרדה מגדרית נתפסת על פי ההלכה כביטוי של 'הדרת נשים''. צר לנו שהשופטת הבינה באופן מסולף את ההלכה היהודית ששומרת על כבוד האישה הרבה יותר מבית המשפט, שבהחלטה זו מנע מנשים רבות ומגברים רבים את החוויה המשותפת שציפו לה. כמובן שבכוונתנו לשמור על החוק. לדעתנו הפסיקה תחייב שינוי תקנות או חקיקה בעתיד.  אנו בהתייעצות פנימית, גם עם רבנים, ונעדכן על ההתפתחויות בקרוב. בתפילה לאחדות ולכבוד אמיתי בינינו".