חיילת שמשרתת כסוהרת בבית סוהר רמון קיימה קשר אינטימי עם מחבל אסיר ביטחוני שמשויך לפת"ח. הפרשה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אל ענף ביטחון מידע בשב"ס, ולפיו חיילת בשירות חובה שמשרתת כסוהרת קיימה בשנה האחרונה קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני מכלא רמון.

נתפסו על חם: חמישה חשודים נעצרו כשניסו להבריח מכולה מלאה בסיגריות
דרס מתנדב משטרה ונמלט: חיפושים אחר נהג באזור ירושלים

מחקירה פנימית של השב"ס עלה חשד שהאסיר הביטחוני מחזיק בתאו טלפון נייד, שבאמצעותו הוא נהג להתכתב עם הסוהרת ואף לקבל והחליף עימה תמונות. נציין כי בעקבות הפרשה נקבע כי חיילות לא ישרתו יותר במערך של סוהרות מול אסירים ביטחוניים. אלה שנמצאות בתפקיד ימשיכו לשרת.

לטענת החיילת, האסיר איים עליה, אילץ אותה לנהל את אותו הקשר, ולמעשה הכל היה תחת לחץ ואיומים והיא סרה למרותו. עוד נוסיף כי בשב"ס לא למדו לקח, ולמרות החקירה ודרישות השר לביטחון לאומי, המשיכו להתנהל כאילו החיילות לא יהיו פגיעות לאחר הפרשה הקודמת.

סנגורה של הסוהרת, עו"ד יאיר אוחיון, אמר: "עצם העובדה שמרשתי נחקרה באזהרה מהווה אבסורד ועיוות חמור, לאור כך שהיא קורבן של אותו אסיר ביטחוני. מדובר ב'קשר' שנכפה עליה באיומים, כאשר האסיר לא הותיר לה ברירה ולמעשה אילץ אותה להיות איתו בקשר. בשלב מסוים בו התחננה מרשתי שיחדול ממעשיו ויניח לה - איים כי יפגע בה ובמשפחתה ויהרוס את חייה. כאמור, מדובר באופן מובהק בקורבן, וכעת שהעניין התפרסם - נגרם לה עוול כפול ומכופל. אני סמוך ובטוח שהאמת תצא לאור בקרוב מאוד וכי שמה ינוקה לחלוטין".

עו''ד יאיר אוחיון (צילום: ללא קרדיט)
עו''ד יאיר אוחיון (צילום: ללא קרדיט)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הפרסום המזעזע לפיו על פי החשד חיילות קיימו קשרים אינטימיים עם אסירים ביטחוניים, מהווה הוכחה נוספת לנחיצות ולדחיפות של הוצאת החיילות, הבנות שלנו, מכל אגפי האסירים הביטחוניים".

"מיד עם כניסתי לתפקיד לפני כתשעה חודשים עמדתי על כך ומאז כבר נעשו צעדים משמעותיים בנושא ונוכחות החיילות באגפים אלו צומצמה", המשיך. "לפי התקדמות התכנית שגובשה בהתאם למדיניות שהתוותי, עד אמצע שנת 2025 לא תישאר ולו חיילת אחת באגפים של האסירים הביטחוניים".

מדוברות שב"ס נמסר: "בהמשך לפעילות היזומה שנעשתה בענף ביטחון מידע בשב"ס ומבלי להפר את צו איסור הפרסום שהוצא בנושא, נעדכן כי שב"ס נקט בפעולות הבאות: בהתאם לסיכום עם משהב"ט והמשרד לבל"מ יופסק שירות החובה בשב"ס ובכך נציין כי שב"ס עשה פעולות רבות ואינטנסיביות והביא לכך שרק במהלך השנה האחרונה גוייסו מעל 1,000 סוהרי בטחון, פי שתיים ממספר הגיוסים אשתקד, על מנת להחליף את תקני החובה בכל בתי הכלא הבטחוניים".

"בנוסף, בהנחיית נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי, הועבר המידע החקירתי ליחידה לחקירת שוטרים וסוהרים באופן מיידי יחד עם דרישה לחקור את החשדות בכל האמצעים הדרושים. מול האסיר ננקטו פעולות נחושות והוא נשלף הבוקר מתאו, נשפט והועבר לבידוד. בסיום הבידוד יועבר לתנאי ענישה מכבידים.גורמי הרווחה ביחידות הונחו להעניק מעטפת רווחתית ככל ויידרש".