הותר לפרסום: חוקרי היחידה למאבק בפשיעה (יל"פ) של מחוז צפון במשטרה פענחו את אירוע הירי לעבר ביתו של ראש עיריית טמרה בחודש אוגוסט האחרון. מחר צפויה פרקליטות מחוז צפון להגיש בבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום חמור כנגד ודיע טראבלסי, צעיר בן 19 תושב טמרה כמי שעומד מאחורי המעשה.

נוסע דקר נהג אוטובוס בפתח תקווה: המשטרה מחפשת את החשוד
מקורב למשפחת חרירי שניצל בעבר מהתנקשות: זה העבריין שחוסל באור יהודה
 
במסגרת החקירה הצליחו חוקרי היל"פ להתחקות אחר מספר אירועים נוספים שבהם היה מעורב החשוד המרכזי בפרשה. מעצרו של טראבלסי בוצע פחות משעה לאחר האירוע על ידי שוטרי תחנת טמרה.

מפקד היל"פ אריק לוגסי מציין: "מדובר באירוע מהתאריך 29.8 בשעה 23.25 במהלכו בוצע ירי על ידי רוכב קטנוע שמגיע סמוך לביתו של ראש עיריית טמרה, נגרם נזק לחזית הבית. עוד בטרם הועבר התיק ליל"פ , הצליחו שוטרי תחנת טמרה לאתר מיקום ומבצעים מעצר של חשוד מרכזי ועוד שניים נוספים בצומת יסעור".

"אנחנו מבצעים חקירה לאורך 35 ימים אחרי שקיבלנו אישור מהיועצת המשפטית לממשלה בחלוף 30 ימי מעצר וחקירה", הוסיף. "שניים מהחשודים משתחררים כי אנחנו מבינים שהתשתית הראייתית לא מתקיימת לגביהם. אנחנו ממשיכים בחקירה ממוקדת בחשוד המרכזי ואכן במסגרתה מצליחים לבסס תשתית מוצקה כנגד ודיע טראבלסי בן 19 מטמרה. במסגרת החקירה אנחנו מבצעים חדירה לנייד של החשוד ובו אנחנו נחשפים לסרטונים שתיעדו אירועי ירי אחרים שבוצעו על ידו. בהמשך אנחנו תופסים אקדח שבבדיקה אנחנו מבינים שבאמצעותו בוצעו אירועי ירי  שלא קשורים לירי לעבר בית ראש העירייה בטמרה". 

מן החקירה עלה כי החשוד מעורב בשני אירועים של ניסיון שוד בנסיבות מחמירות בטמרה, זאת כשהוא חמוש אולם לא מצליח לגנוב דבר. מחר יוגש כתב אישום חמור נגדו.

בנוסף, אחד החשודים שנעצר ושוחרר הוא בעל מגרש לחניון לאוטובוסים בטמרה, כשאחת החברות ששוכרות ממנו שטח במקום היא חברת נתיב אקספרס. בנסיבות מסוימות בעלי החברה מודיעים לבעל המגרש שכיוון שהוא לא עומד בתנאים של משרד התחבורה הם נאלצים להפסיק את הסכם השכירות ומדובר בשכירות הנאמדת בכ–60 אלף שקלים לחודש.

עוד עלה כי ראש עיריית טמרה היה זה שאישר לתושב אחר פתיחת מגרש חנייה לאוטובוסים בטמרה, מה שעורר ככל הנראה את המהלך לפגוע אישית בביתו של ראש העירייה. טראבלסי מועסק כשומר במגרש שנועד לסגירה לכאורה, וההערכה היא שגמלה בליבו ההחלטה לפגוע ישירות בבית ראש העירייה. מהחקירה עלה כי מדובר באירוע סביב עבודתו של ראש העירייה ולא על רקע אישי. 

ד״ר סוהיל דיאב, ראש עיריית טמרה, משתף בתחושותיו לאחר פענוח אירוע הירי: ״קודם כל, אני מרגיש טוב ורגוע יותר. אני חושב שהמשטרה עשתה את עבודתה נאמנה. לפני שלושה ימים, מפקד מחוז הצפון של המשטרה וגם מפקד תחנת טמרה התקשרו אליי באופן אישי כדי לבשר לי על הגשת כתב האישום נגד היורה על הבית שלי״. 

״אני מקווה שמעתה והלאה״, הוא ממשיך, ״כל יורה על כל תושב ערבי במדינה ייתפס. בכל עיר ובכל כפר, מקומו של היורה הוא בכלא - לא משנה לאיזה מעמד חברתי הנפגע שייך - גם אם הוא לא שר, ראש עיר - או חבר מועצה. כל תושב במדינה שפוגע - צריך להיאסר ולקבל את העונש שמגיע לו. חשוב לי להדגיש שיכול להיות שהיורה שלי הוא שכיר חרב - ולדעתי צריך להמשיך בחקירה כדי לתפוס את האדם ששלח אותו לבצע את המשימה״. 

את תחושותיו מוסיף לתאר: ״בכל אופן, אני מרגיש כל הזמן בביטחון, אני ממשיך בדרכי ומתמודד כמובן שוב לראשות העיר. אני מאמין בדרך הישרה שלי, גם באלוהים וגם בגורל - וחייב להמשיך להילחם על הערכים שגדלתי עליהם ולהמשיך לשרת את האזרחים כראש עירם. איומים לא יעצרו אותי מהפעילות שלי כנבחר ציבור״.