אחרי שנחקרו בשב"כ, הועברו אותם מחבלים של חמאס, שנעצרו במהלך הטבח הנורא מהשבת ה – 7 באוקטובר, לחקירת יחידת העילית להב 433 של המשטרה, וזאת במסגרת חקירה פלילית משולבת עם חקירה ביטחונית במטרה להאשימם בעבירות של פשעי מלחמה.

חוסל בכיר נוסף בחמאס, משאיות סיוע נוספות ייכנסו לעזה ממעבר רפיח
באשקלון מאיימים: "לא נפנה את תושבי העיר מחוסרי המיגון"

נציין כי לאחר שיסתיימו חקירות המחבלים במשטרה, יזמנו את כל אותם אזרחים שחוו את הזוועה וניצלו במלחמה, צעירים שבילו במסיבה ושרדו וכמובן את אנשי כוחות הביטחון, משטרה ואחרים, לרבות כל אותם מתנדבים מארגוני ההצלה למיניהם, זק"א, כב"ה, מד"א ואיחוד הצלה שעסקו בפינוי הגופות, נתקלו במראות הזוועה ושיש ביכולתם לתאר את המעשים הנפשעים שביצעו אותם מחבלים מתועבים באזרחים תמימים ובשוטרים שנקלו בדרכם, וזאת תוך כוונה כמובן לקשור את המחבלים לעבירות של פשעי מלחמה.

נבהיר כי מדובר בהליך שיימשך זמן לא מבוטל, שכן המשטרה תצטרך לגבות עדויות מעשרות אלפי אזרחים ואנשי כוחות ביטחון שנטלו חלק במסגרת הזירות השונות שנטבחו על ידי מחבלי חמאס. בסיומה של חקירה בלבד, תבחן המשטרה יחד עם השב"כ וגופי ממשלה נוספים העברת החומרים שייאספו והעדויות לבחינה של גורמים באו"ם וזאת כדי לפעול נגד מחבלי החמאס והארגון עצמו כמי שביצעו עבירות של פשעי מלחמה.