התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (שני) ליועמ"ש גלי בהרב מיארה ולמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בדרישה שיפתחו בחקירה פלילית נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ונגד יו"ר הכנסת אמיר אוחנה.

ראש האגף לכלי ירייה התפטר מתפקידו; בן גביר: "נלחץ בשל מתקפות השמאל"

כזכור, בימים האחרונים התפרסם כי עובדים במשרת אמון בלשכת השר בן גביר עסקו במתן היתרים לקבלת רישיון לכלי ירייה, וכן כי עובדים של הכנסת פועלים בחמ"ל ייעודי מיוחד של המשרד לביטחון לאומי שהוקם בכנסת, ומטפלים בפניות ובקשות של הציבור למתן רישיון לכלי ירייה.

התנועה לאיכות השלטון מציינת במכתבה כי "על פי חוק, אך ורק עובדי פקיד הרישוי תחת ראש אגף כלי יריה, הם המוסמכים הבלעדיים לפי החוק לבחון ולאשר בקשות לקבלת רישיון כלי יריה. בהמשך לכך, הפרסומים לעיל מעלים חשש כבד כי הליך מתן רישיון לכלי ירייה התנהל בניגוד להוראות החוק, כך שהשר בן גביר וחה"כ אוחנה הביאו בכוונה תחילה עובדים שאינם מוסמכים לכך, לדון ולאשר בבקשות למתן רישיון לכלי ירייה, בניגוד לחוק ובאופן שעשוי לסכן חיי אדם".

עוד טוענת התנועה כי "על פי חוק חל איסור פלילי על עובדי הציבור שלא הוסמכו לכך להפעיל סמכויות אשר נתונות לפקיד הרישוי המוסמך לאשר כלי יריה – ומכאן שקיים חשש שמא עובדים התיימרו לעשות פעולה רשמית מבלי שהם מוסמכים לכך, ובכך ביצעו עבירה פלילית עקב דרישת השר. בהמשך לכך מבקשת התנועה לאיכות השלטון כי נגד השניים תיפתח חקירה פלילית בגין עבירות של הפרת חובה חקוקה, שידול והפרת אמונים".

בתוך כך, גם התנועה לטוהר המידות פנתה ליועמ"שית בטענה כי "יש להתערב דחוף בחלוקת הנשקים של בן גביר, ולהסדיר את כיתות הכוננות שהוקמו".

במכתבה ציינה התנועה כי "הפגמים הבוטים בהתנהלות המשרד בחלוקת רישיונות נשק, אשר אף הובילו להתפטרות הממונה על רישוי כלי ירייה, מחייבת התערבות מיידית. זאת, מכיוון שהגמשת הקריטריונים, התעלמות מחוות דעת משפטית ומתן אפשרות לעובדים במשרת אמון לחלק רישיונות מהווים סיכון ממשי לחיי אדם, בוצעו תוך הפרה ברורה של כללי מנהל תקין ומחייבים את התערבותה המיידית של היועצת בעניין".