הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

הנאשם, תושב ירושלים, היה רשום כחייל צה"ל, למרות שלא התייצב לשירות מאז 19.04.2021 ועד 20.11.2023, בסך הכל נעדר מהשירות 946 ימים . תחילה, הפרקליטות הצבאית התכוונה להאשים את הנאשם בעבירות חמורות יותר, הכוללות עונשי מאסר מרובים, הסנגור עו"ד יאיר בן שטרית, ביקש לדון עם הפרקליטות על נסיבות ההיעדרות ולשקול את האפשרות להקל בסעיף האישום נגדו. לאחר משא ומתן שבו עלה עברו ומצבו הרפואי המורכב, התביעה השתכנעה להגיש כתב אישום בסעיף מקל – בעבירה מסוג עוון ולא פשע, כשהעונש המירבי הוא שלוש שנות מאסר.

לפרטים נוספים אודות עו"ד יאיר בן שטרית לחצו כאן

לאחר 946 ימים החייל הסגיר את עצמו והפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום בגין ההיעדרות, ובסך הכל נטען כי נעדר מהשירות במשך 946 ימים. ככלל, היעדרות כזו פירושה קביעת תיק להרכב של שלושה שופטים.
מלבד כתב האישום, הוגשה נגדו בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים. בעקבות מצבו הנפשי של הצעיר, כיום בן 22, הוחלט ששופט אחד בלבד ידון בתיק.

עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: משה ס.)
עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: משה ס.)

כבר בדיון הראשון, הסנגור של הצעיר עו"ד יאיר בן שטרית,  הגיש בקשה להפנות את החייל לבדיקות רפואיות ולאחריו הופנה החייל לועדת אי התאמה לשירות צבאי לאור נסיבות אישיות קשות. לאחר 23 ימים בכלא, עו"ד בן שטרית והפרקליטות הצבאית הגיעו להסדר טיעון מקל מאד בעניינו של החייל, בכך שיסיים את עונשו ב- 26 ימי מאסר בניכוי מעצרו, ולאחריו קיבל פטור משירות צבאי. 

השופט, חיים בלילטי, הרשיע את הנאשם בהתאם להודאתו ואימץ את הסדר הטיעון שגובש כאשר גזר עליו את העונש המבוקש. בשל כך, הנאשם צפוי להשתחרר ממאסר בקרוב.

עו"ד יאיר בן שטרית, מסר בתגובה: "ככלל, העונש על עבירה של היעדר מן השירות שלא ברשות, כשמדובר במשתמטים, יהיה שליש מהזמן שבו הוא נעדר. משמע בענייננו, מדובר במי שנעדר מן השירות במשך 946 ימים, על פניו מרשי היה צפוי לרצות עונש מאסר בפועל למשך כשלוש מאות ימים, ובסך הכל כשנה מאסר. על כן אין חולק כי מדובר בעונש מקל משמעותית בעניינו של הנאשם, מדובר בתיק השתמטות חמור בפרט כאשר אנו נמצאים בתקופת מלחמה ומתחמי ענישה חמורים יותר, חרף זאת, הפרקליטות הצבאית השכילה להבין את טענותיי והגענו לענישה נכונה עבור מרשי לאור מצבו הקשה".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד יאיר בן שטרית שלחו וואטסאפ
הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]    
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר