ד"ר רן ברץ, לשעבר מוביל תחום ההסברה בלשכת רה"מ שוחח היום (שני) בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM על עדותו במסגרת תיק 4000 במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ד"ר רן ברץ מעיד בתיק 4000: "זוכר באופן עמום שנתניהו לא היה מרוצה מהסיקור ב'וואלה'"

ברץ תיאר את התרחשות האירועים בין כותלי בית המשפט: "ביקשו ממני להעיד במשטרה לפני כחמש שנים, אמרתי את כל האמת וכל מה שהיה לי להגיד. ואז עשו דילול של העדים אבל אותי לא דיללו, הם התעקשו שאבוא לביהמ"ש ולפני שאני פותח את הפה נציגת הפרקליטות יהודית תירוש מוציאה מאמרים שלי 'ממקור ראשון', אומרת שיש לי ביקורת על המשפט ומבקשת להכריז עליי כעד עוין. לא הבנתי, אבל נכנסתי חזרה. אחרי היא החלה לשאול אותי כמה שאלות על המאמרים. בתגובה, אמרה שהיא רוצה להגיש את המאמרים שלי לביהמ"ש".

עוד המשיך וטען: "אני לא חשוד, אני עד, אני לא חושב שיש נגדי חשדות, והיא עושה לי שיימינג בבית משפט על בסיס מאמרים שכתבתי כאזרח חופשי במדינת ישראל. לי זה לא אכפת, אבל זה שהפרקליטות פועלת כך זה די מזעזע. השופטים אמרו לה 'מה את רוצה?' הוא מאשר שאמר את הדברים, נפנפו אותה, ועד היא ניסתה לטעון שאני עד עוין. כל זה בגלל העדות שלי שאומרת טענה אחת - שנתניהו לא התעניין ב'וואלה'".

בסיום דבריו, סיכם ד"ר ברץ: "מבחינתי, כל האירוע הוא חוויה מיותרת ולא נעימה, ויום העדות שלי היה זוועתי ממש, זה היה בוקר האסון בעזה. לא עקבתי אחרי המשפט אלא התכתבתי עם חברים שלי בצבא. זה היה כמעט בלתי נסבל, כמעט לא עמדתי בזה. מציאות אלטרנטיבית לחלוטין. זה הרגיש כמו קרקס מעולם אחר, בבוקר כזה להתעסק בשטויות, במשהו לא משמעותי שלא היה בו שום עניין. לי נראה היה שכולם בבית המשפט חוץ מהתביעה איבדו סבלנות. אתם לא יכולים לבנות נגדי תיק אידאולוגי על בסיס מאמרים שאני כותב לציבור. מותר לי להביע את דעתי בלי שזה יגרום לי לשלם מחיר מול הפרקליטות. הם לא מבינים איך הדבר הזה נראה מבחוץ".