על פי הודעה שהוגשה אמש לבג"ץ על ידי מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, צה"ל אינו מתחייב לשחרר את כלל משרתי המילואים המתמודדים בבחירות המקומיות.

כזכור, למרות הלחימה, מועד הבחירות המוניציפליות כיום הינו 30.01.2024. נכון לאמש, 58 משרתי מילואים פעילים מתמודדים בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות לראשות עיר, לראשות מועצה אזורית או לראשות מועצה מקומית.

בכלל, יש נכון ליום שישי האחרון 2,346 משרתי מילואים פעילים שמתמודדים בבחירות המקומיות ברשימות השונות. בין המתמודדים השונים, יש קצינים בכירים שהמשך נוכחותם בשדה הקרב נדרשת לטובת יכולת צה"ל להמשיך בלחימה.

הפרקליטות ביקשה לקבוע כי הדיון בעתירות יתקיים ביום רביעי הקרוב, וכי לאור הנתונים ועמדת צה"ל יינתן לה להגיב עד מחר לעתירות שהוגשו לבג"ץ נגד החלטתו של שר הפנים משה ארבל שלא לדחות את הבחירות המקומיות.

עו"ד גיא שמואלי ועו"ד רונן שמשון ממשרד עורכי הדין RGS שמואלי שמשון המייצגים את קציני ולוחמי המילואים אלדר סיון, עמיר אלנברג, לביא זמיר וירון רוזנטל שעתרו לבג"ץ מסרו למעריב: "לא ברור כיצד לא נבחנה עמדת מערכת הביטחון טרם ההחלטה על דחיית מועד הבחירות לסוף חודש ינואר".

לדברי שמואלי ושמשון, "עבודת מטה מסודרת של מערכת הביטחון הייתה מוכיחה כי לא ניתן לקיים את הבחירות בסוף חודש ינואר 2024 במהלך מלחמה.  כבר מהבדיקה ראשונית של מערכת הביטחון עולה כי לא ניתן לשחרר ממילואים את כלל המתמודדים. בדיקה זו היה צריך לעשות טרם קביעת מועד הבחירות".

שמואלי ושמשון הוסיפו כי "אנשי המילואים המתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות עומדים בפני מציאות קשה בה הם לא יותירו את חבריהם בשדה הקרב ועקב כך יאלצו לוותר על זכותם הדמוקרטית להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות. ממשלת ישראל נמנעת מהחלטה ובכך מעמידה את אנשי המילואים במצב בלתי נסבל בו מצד אחד הם מחויבים להמשך המלחמה ומצד שני החשש כי ישוחררו מהלחימה רק בגלל לחצים פסולים".