בשבוע שעבר נחשפה טיוטת פסק הדין בבג"ץ באשר לעילת הסבירות, ממנה מסתמן רוב של שמונה שופטי העליון בעד פסילת החוק, זאת מול התנגדות של שבעה. פרופ' ידידיה שטרן (הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן) שוחח היום (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM והגיב לדברים.

תשובת נתניהו הוכיחה: גנץ בדרך החוצה, ועכשיו השלטון תלוי בבן גביר
דאגה במערכת בריאות הנפש מהשלכות השבעה באוקטובר: "גודל נפגעים שלא ידענו"

"אני חושב שהזמן לפרסום הכרעת הדין הוא לא עכשיו", הבהיר בפתח התוכנית. "זו פשוט טעות חברתית קולוסלית להוציא עכשיו את ההכרעה, לא משנה מה טיבה, למרות שיודעים שהיא תחת חודו של קול. זה חותר תחת האחדות שזו קרן האור היחידה. אנו יודעים שתהיה הכרעה. השאלה האמיתית היא האם נכון שהיא תפורסם בזמן שבאותו טנק יושבים הבנים שלנו, שאחד תומך ברפורמה ואחד מתנגד לה". 

בהמשך, הוסיף: "יש שתי שופטות, חיות וברון, שאמורות לתת את ההכרעה תוך שלושה חודשים מרגע הפרישה. בעניין פרוצדורלי ניתן לטפל. לא זה הזמן להיות צודקים אלא חכמים. אם מסכימים שפרסום ההכרעה לא ראוי כי הוא מפלג אותנו, הפתרון פשוט. כל מה שניתן לעשות זה להאריך את מעטפת הזמן. אני חושב שאסור לוותר, לא נכון להבעיר מחדש את המחלוקת ברגע הזה".

פעילות יחידת הלוט"ר באל בורייג' (צילום :דובר צה"ל)

"קרן האור היחידה שיש לנו עכשיו היא היכולת לתפקד יחד", הדגיש בסוף הראיון. "כל זה לא שווה בשביל לפגוע באחדות. תנו לבית המשפט עוד שלושה חודשים".